کنفرانس مدرنیته‌ی دمکراتیک: باید اتحاد انترناسیونالیست‌ها را گسترش دهیم

کنفرانس مدرنیته‌ی دمکراتیک که خلق‌های مقاومت کننده‌ی اروپا، آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا را جمع کرد کرده است، با درخواست گسترش اتحاد انترناسیونالیست‌ها به پایان رسید.

کنفرانسی که توسط آکادمی مدرنیته‌ی دمکراتیک در شهر بازل سوئیس با شعار «هنر آزادی-سازماندهی و راهبردهای مقاومت جمعی» که در روزهای ۱۷ الی ۱۹ نوامبر برگزار شد به پایان رسید. نمایندگان سازمان‌ها از کشورهای اروپا، آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا در کنفرانسی که در مرکز جامعه کوردهای دمکراتیک بازل برگزار شد، شرکت داشتند.

در این کنفرانس درباره‌ی‌ بحران فزاینده مدرنیته‌ی سرمایه‌داری، راه‌های خروج از بحران و دیدگاه‌های راه‌حل مورد بحث قرار ‌گرفتند. به جز این نیز در مورد پر کردن شکاف‌های بین جنبش‌های اجتماعی در قاره‌های مختلف، گسترش دیدگاه‌های مشترک و گره زدن خطوط راهبردی مقاومت به یکدیگر گفت‌و‌گوهای مهمی صورت گرفت.

پانل‌ها برگزار شدند

در آخرین روز کنفرانس تحت عنوان «ایده‌ی سوسیالیسم: به سوی نوسازی»، «قرن بیست و یکم: عصر انقلاب زنان»، «پافشاری بر سوسیالیسم، پافشاری بر انسانیت است»، «تشکیلات و انترناسیونالیسم»، «در کلمبیا بنیان گذاری قدرت خلق»، «دیدگاه سازمان‌یافتگی انقلابی در فیلیپین» و «دستاوردها، سختی‌ها و

دیدگاه‌های جنبش آزادی‌بخش کوردستان» برگزار شدند.

باید زنان و جوانان پیشگامی را برعهده بگیرند

در پنل‌ها به مشکلات خلق‌های مقاومت کننده و راه‌های حل این مشکلات پرداخته شد.

در گفت‌و‌گوها به تأثیرات سیستم سرمایه‌داری‌ و مردسالاری بر زنان و جوانان پرداخته شد و‌ خاطرنشان کردند که باید زن و جوان در ساخت زندگی جدید و گسترش مبارزات انترناسیونالیست‌ها بیش‌ از پیش به ایفای نقش بپردازند.

به جز پنل‌ها‌ پیامی ویدئوی که از روژآوا ارسال شده بود به نمایش درآمد. در پیام روژآوا خاطر نشان شده بود که انقلاب روژآوا انقلاب خلق‌هاست و به این نکته اشاره شد که برای حفاظت از انقلاب باید انترناسیونالیست‌ها متحد شوند.

پارادایم عبدالله اوجالان راه‌حل را نشان می‌دهد

در گفت‌و‌گوهای این ۳ روز، بر اهمیت پارادایم کنفدرالیسم دمکراتیک، مدرنیته‌ی دمکراتیک و ملت دمکراتیک رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره شد.

این کنفرانس که خلق‌های هر چهار گوشه‌ی جهان را به هم رساند، در آن خواسته شد تا انترناسیونالیست‌ها مبارزه‌ی خود را گسترش دهند و این‌گونه این کنفرانس به کار خود پایان داد.