شن‌یاشار پارلمان را فرامی‌خواند اما پارلمان پلیس اعزام می‌کند

امینه شن‌یاشار که سال‌هاست برای فرزند و همسر به قتل رسیده خود مقاومت می‌کند، تحصن عدالت در مقابل پارلمان ترکیه را در ۱۲مین روز ادامه می‌دهد.

امینه شن‌یاشار که همسر و دو پسرش در روز ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ در شهر پرسوس رحا توسط همراهان و بستگان نماینده سابق پارلمان از حزب آک‌پ، ابراهیم خلیل به قتل رسیدند و یک پسر دیگر وی نیز زندانی شده است، تحصن برای عدالت را که در مقابل پارلمان آغاز کرده بود را ادامه می‌دهد. این کنش امروز در ۱۲مین روز خود ادامه داشت.

نماینده پارلمان از حزب دم پارتی و پسر امینه شن‌یاشار، فرید شن‌یاشار قبل از انجام این کنش در مقابل پارلمان بیانیه داد. شن‌یاشار چنین گفت‌: ‌«دادگاه هیچ عدالتی برای مادرم قائل نشد. به همین خاطر ما کنش‌خود را به پارلمان منتقل کردیم. پس از اینکه مادرم به پارلمان آمد، ۸۵ میلیون نفر را فراخواند. ریاست پارلمان، نومان کورتولموش و رئیس جمهور اردوغان را فراخواند.‌»

شن یاشار در ادامه سخنان خود گفت کسانیکه آن قتل‌عام را انجام دادند اکنون نیز راحت و آزاد هستند و بیان داشت‌: ‌«بگذارید یک نماینده پارلمان بیاید و بیانیه بدهد. مادرم، ۸۴۶ روز در مقابل دادگستری رحا، ۱۲۴ روز در مقابل وزارت دادگستری و اکنون ۱۲ روز است در مقابل پارلمان تحصن کرده است. برای اینکه این ظلم به پایان برسد، می‌خواهد به وظیفه خود عمل کند.‌»

شن یاشار ابراز کرد که پلیس پارلمان تلاش کردند تا از انجام تحصن از سوی مادر وی جلوگیری کنند و گفت‌: ‌«مادرم در مقال پارلمان قصد دارد بجز پلیس، مخاطبان را ببیند. به وجدان خود رجوع کنید و راه‌حلی ببینید.‌»

سپس امینه شن یاشار و فرید شن‌ یاشار در مقابل درب بخش گروه آک‌پ و م‌ه‌پ تحصن کردند. شن‌یاشار که کنش خود را در حالیکه بروی ویلچر نشسته است ادامه می‌دهد، قتل‌عام آن روز را بازگو کرد. شن یاشار سپس بدلیل بیماری و وضعیت جسمانی خود، تحصن را در پلکان‌ درب پارلمان ادامه داد.