ی.ژ.ر.ک: نمونه بارز فداکاری‌ها, ارتقای سطح مبارزات ارتش زنان در هر چهار بخش کردستان است

ی.ژ.ر.ک: نمونه بارز فداکاری‌ها, ارتقای سطح مبارزات ارتش زنان در هر چهار بخش کردستان است

«اتحادیه زنان شرق کردستان, ی.ژ.ر.ک» به مناسبت 8 مارس روز جهانی زنان , بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن تبریک این جشن بعنوان جشن رهایی زنان, گفت:« امروزه در خاورمیانه با آمدن بهار خلق‌ها بویژه در کشورهای عربی و سهیم شدن گسترده زنان در سطح پیشاهنگی, اما نتایج آن پاییزی دیگر بود برای زنان. باردیگر تلاش می‌شود که زنان به حاشیه رانده شوند.»

اتحادیه زنان شرق کردستان با صدور بیانیه‌ای در 3 اسفند 1391, به مناسبت 8 مارس روز جهانی زنان, این روز را نمونه بارز مبارزات آزادیخواهانه زنان می‌داند.

اتحادیه زنان شرق کردستان در ادامه می‌افزاید:«جشن مبارزه آزادیخواهانه 8 مارس را نخست به رهبر آپو, بنیانگذار ایدئولوژی آزادیخواهی زنان و همه زنان مبارزه و شهید راه آزادی, تبریک می‌گوییم. همچنین روز جشن 8 مارس را به زنان کرد در هر چهار بخش کردستان, بویژه مادران صلح و همه زنانی که برای ایجاد جامعه‌ای آزاد و برابر مبارزه می‌کنند, تبریک می‌گوییم.

اگر نگاهی به تاریخ بیاندازیم و باردیگر تاریخ انسانیت, بویژه زنان را مرور کنیم, بخوبی خواهیم دید که پس از تحولات تارخی و تحمیل بردگی بر جامعه و زنان, هیچگاه مبارزات آزادیخواهانه زنان متوقف نشده است. بیش از پیش بر آزادی و حیاتی پرمعنی اصرار شده. چنین مبارزاتی بخوبی در کشورهای جهان از قبیل فرانسه, آلمان, آمریکا و خاورمیانه و کردستان غیرقابل انکار است. 8 مارس هم نمایانگر رنج‌ها و فداکاری‌های زنانی بوده که تا به امروز بر این راه مبارزاتی مصر بوده‌اند و مبارزات نستوه خود را تداوم بخشیده‌اند.»

یورش علیه ایدئولوژی آزادیخواهانه زنان

ی.ژ.ر.ک در بیانیه خود می‌گوید:«امروزه در خاورمیانه با آمدن بهار خلق‌ها بویژه در کشورهای عربی و سهیم شدن گسترده زنان در سطح پیشاهنگی, اما نتایج آن پاییزی دیگر بود برای زنان. باردیگر تلاش می‌شود که زنان به حاشیه رانده شوند. بویژه در قتل‌عام خلق‌کرد در کردستان, بویژه قتل‌عام زنان که نمونه بارز آن ترور سه زن کرد «رفیق سکینه, فیدان دوغان و لیلا شایله‌مز» در پاریس بود, ادامه دارد. هدف توطئه‌گران, تداوم توطئه بین‌الدولی و به شکست‌کشاندن مرحله چاره‌یابی مسئله کرد است. با یورش علیه ایدئولوژی آزادیخواهی زنان که همانا بنیان حیاتی ارزشمند و اجتماعی نوین است, می‌خواهند اندیشه‌های پست‌ خود را حاکم سازند.»

قانون ضدزنان در ایران

اتحادیه زنان شرق کردستان همچنین ضمن اشاره به اوضاع کنونی زنان در ایران و شرق کردستان, می‌گوید:«در ایران هم علیه هرگونه اندیشه و عقیده آزاد, بویژه ایدئولوژی آزادیخواهی زنان به ضدیت برخاسته و با توسل به راهکارهای اعدام, زندان و موج بازداشت‌ها, سیاست‌هایی عوامفریبانه درپیش می‌گیرند. قانون ضدزنان در ایران همانند سایه‌ای سیاه بر تاریخ و حیات زنان غالب شده. اما مسلما زنان کرد علیه ظلم و ستم عقلیت مردسالاری که همه روزه زنان را بسوی خودکشی و خودسوزی سوق می‌دهد, سر تسلیمیت فرود نیاورده‌اند و بیش از پیش سازماندهی خود را گسترش داده و مبارزات‌شان آزادیخواهانه خود را ترویج بخشیده‌اند. موجی از مبارزات آزادیخواهانه که با پیشاهنگی رهبر آپو و ایدئولوژی آزادی زنان که در شمال کردستان آغاز شده, امروزه سراسر کردستان, حتی منطقه خاورمیانه را هم دربر گرفته و سطح اراده‌مندی و اعتماد‌به نفس را در سراسر کردستان به اوج رسانده است. نمونه بارز این فداکاری‌ها و قهرمانی‌ها هم ارتقای سطح مبارزات ارتش زنان کرد در هر چهار بخش کردستان است که سینه سپر کرده و علیه هر نوع حمله سیاسی, نظامی, فرهنگی و اجتماعی دشمن ایستاده‌اند.امروزه صدای آزادیخواهی مادران که در راه آزادی خود و خلق‌شان مبارزه می‌کنند, به گوش جهانیان می‌رسد. هزاران زن مبارز که با خونشان درخت استقلال و اراده‌مندی جامعه و خلق‌شان را آبیاری کردند, وجود دارند. از جمله این زنان: شهید زیلان, بریتان, ویان سوران, لیلا قاسم, مینا قاضی, شیرین علم‌هولی و حلقه اخیر این مبارزات «شهید سکینه جانسز و رفقایش» است که کاملا عیان می‌باشد. در کنار این, دهها و صدها زن سیاستمدار و مبارزه از قبیل زینب جلالیان در زندان اشغالگران برای رسیدن به حقیقت حیاتی آزاد, مبارزه و مقاومت می‌کنند».

مبارزه زنان در غرب کردستان

ی.ژ.ر.ک می‌افزاید:«همچنین در غرب کردستان, مبارزات آزادیخواهانه زنان کرد و مشارکت‌شان در رساندن خلق‌کرد به جایگاهی مستقل, بویژه هم به لحاظ بازسازی و هم تأسیس سیستم نوین بسیار تعیین کننده است. به همین دلیل حمایت از تلاش‌ها و قهرمانی‌های زنان در غرب کردستان, درعین حال صاحبداری از ارزش‌های خلق‌کرد است. بایستی قاطعانه حمایت کنیم, زیرا ارزش‌های به میان آمدهع همزمان ارزش‌های زنان کرد در این بخش کردستان هم هست. این امر درعین حال اثبات می‌کند که همه روزها برای زنان, بویژه زنان کرد روز 8 مارس و مبارزه است. لذا تا رسیدن به اهدافمان, مبارزاتمان متوقف نخواهد شد.»

مبارزه برای آزادی خالق ایدئولوژی آزادیخواهی زنان

ی.ژ.ر.ک در ادامه تأکید می‌کند که :« ما همچو «اتحادیه زنان شرق کردستان, ی.ژ.ر.ک» همه زنان کرد, بویژه زنان شرق کردستان را فرامی‌خوانیم که اگر هدفمان سرافرازی و اراده و اندیشه آزاد است, اگر نمی‌خواهیم دیگر زنان خودسوزی کنند و یا زیر تیغ ناموس و عادات و تقالید ناموس‌پرستی و مردسالاری , بی‌گناه خونشان ریخته شود, و یا مهم‌تر از آن: اگر دیگر نمی‌خواهمی همه روزه توطئه‌ای نوین علیه ایدئولوژی و اندیشه‌هایمان طرحریزی شود و سکینه‌‌ها, شیرین علم‌هولی‌ها و لیلا قاسم‌ها را از ما نستانند, پس مبارزاتی نستوه بیش از نان و آب برای ما ضرورت دارد. نه تنها در 8 مارس بلکه بایستی همه‌ روزه مبارزات آزادیخواهانه خود را تداوم بخشیم و علیه خشونت و جنسیت‌پرستی و مردسالاری مبارزه نماییم تا بتوانیم از رنج‌ها و تلاش‌های هزاران‌ ساله زنانی چون رفیق سکینه جانسز و رفقایش, لیلا قاسم, شیرین علم‌هولی و ... که در راه آزادی جانباختند, صاحبداری کنیم».

ی.ژ.ر.ک در خاتمه می‌گوید:«مهمتر از همه, مبارزه در راه آزادی رهبر آپو است که فداکارانه حیات خود را برای آزادی خلق‌خود, بویژه زنان فدا کرد. هم‌اکنون 14 سال است که در جزیره امرالی به امید حیاتی آزاد در میهنی آزاد, در انزوا در انزوا مقاومت می‌کند که وظیفه تاریخی, وجدانی و انسانی ما زنان است که برای آزادی رهبر آپو مبارزه کنیم. آزادی رهبر آپو آزادی خلق‌کرد, بویژه زنان است».