بمباران مسجدی در سودان: حداقل ۳۱ نفر کشته شدند

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حمله هوایی ارتش به مسجدی در شهری در مرکز سودان دست‌کم ۳۱ نفر کشته شدند.

یک گروه محلی حامی دموکراسی اعلام کرد که دست‌کم ۳۱ نفر در حمله هوایی روز یکشنبه توسط ارتش به مسجدی در شهر واد مدنی در مرکز سودان کشته شدند.

کمیته مقاومت واد مدنی، گروهی که کمک‌های متقابل را در میان ساکنان این کشور جنگ‌زده سازماندهی می‌کند، در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه گفت که این حمله 'بعد از نماز عصر' در شهر جنوب خارطوم رخ داد.

گفته می‌شود که بیش از نیمی از کشته‌شدگان قابل شناسایی نیستند و نیروهای امدادی در تلاش برای شناسایی 'ده‌ها بقایای ذغالی شده و تکه تکه شده' هستند.

جنگی که از آوریل ۲۰۲۳ بین ارتش به رهبری ژنرال عبدالفتاح البرهان و HDK معاون سابق وی ژنرال محمد حمدان داگلو در جریان است، منجر به کشته شدن ده‌ها هزار نفر و ویرانی در زیرساخت‌های کشور از جمله بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی منطقه شده است.

در این درگیری که به گفته سازمان ملل بیش از ۱۰ میلیون نفر را آواره کرده است، طرف‌های متخاصم با هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان و مسدود کردن کمک‌های بشردوستانه مرتکب جنایات جنگی می‌شوند.

اخیرا سازمان پزشکان بدون مرز در مورد ناامنی غذایی در سودان هشدار داد و از هر دو طرف خواست تا اجازه دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را بدهند و وضعیت را 'کابوس' خواند.