راهپیمایی در شهر آمد‌‌: انقلاب زنان وسعت می‌يابد

زنان در شهر آمد باکور کوردستان در سالگرد ‌«انقلاب ژن ژیان آزدی» به میادین آمدند و پیام ‌«انقلاب وسعت می‌يابد» را دادند.

پلتفرم زنان دجله شهر آمد ‌(دآک‌آپ) و شبکه مبارزه علیه خشونت در شهر آمد، با فرارسیدن دومین سالگرد قتل دختر جوان کورد، ژينا امینی از ساختمان دادگاه شهر آمد تا میدان شیخ سعید راهپیمایی کردند. نمایندگان بسیاری از نهادها، احزاب سیاسی و سازمان‌های جامعه مدنی در شهر، مادران صلح،‌ نمایندگان پارلمان حزب دمکراسی و برابری خلق‌ها ‌(دم پارتی)، سرحد اَرَن و زنان بسیاری در این کنش مشارکت کردند.

راهپیمایان تصاویر ژینا امینی و نارین گوران ۸ ساله که در روز ۲۱ اوت مفقود شده و در روز ۸ سپتامبر،‌ پیکرش پیدا شد همراه با پلاکارتی با عنوان ‌«ما نوشتیم حالا عملی می‌کنیم» را برافراشتند و شعارهای ‌«از آنان حفاظت نکنید، دادگاهی‌شان کنید»، ‌«پیمان‌نامه استانبول را عملی کن»، ‌«از ژينا امینی تا نارین، ما قاتلان را می‌شناسیم» را سردادند.

پس از تلاش‌های نافرجام پلیس برای جلوگیری از انجام این کنش و مقاومت زنان در مقابل آنان، زنان در میدان شیخ سعید همراه با تشویق و سردادن شعار و هلهله بیانیه‌ دادند. این بیانیه از سوی سخنگوی دا‌ک‌اپ،‌ فیلیز کایدو قرائت شد.

فیلیز کایدو بیان کرد‌: ‌«هرچه می‌گذرد مبارزه زنان علیه رژیم‌های مرتجع گسترش می‌یابد. انقلاب ما زنان در از ایران تا شهر آمد وسعت می‌یابد، نوای «ژن ژيان آزادی» بصورتی یکصدا طنین‌انداز می‌شود.»