ت‌ژآ‌: برای شکست دادن انزوای تحمیلی روز ۱۳ اکتبر در میادین باشید

کنشگران جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژآ) در شهر آمد گردهم آمدند، برای ‌‌‌‌‌«تجمع آزادی» که روز ۱۳ اکتبر برگزار خواهد شد، فراخوان ‌«برای شکست دادن انزوای تحمیلی به میدان استاسیون بروید» را دادند.

فراخوان مشارکت در ‌«تجمع آزادی» از شهر آمد

کنشگران جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژآ) در شهر آمد گردهم آمدند، برای ‌‌‌‌‌«تجمع آزادی» که روز ۱۳ اکتبر برگزار خواهد شد، فراخوان ‌«برای شکست دادن انزوای تحمیلی به میدان استاسیون بروید» را دادند.

جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژآ) در چارچوب کار و کنش‌های سازمانی خود در ساختمان حزب مناطق دمکراتیک ‌(دب‌پ) در شهر آمد گردهم آمدند. در طی یک جلسه یک روزه درباره مشکلات به گفتگو پرداختند و سپس فراخوان مشارکت در ‌«تجمع آزادی» که در روز ۱۳ اکتبر در شهر آمد برگزار خواهد شد را دادند.

نماینده پارلمان از حزب دمکراسی و برابری خلق‌ها ‌(دم پارتی) در شهر آمد، عدالت کایا در این کنش سخنرانی کرد و مشکلات دو سال اخیرو نواقص سازماندهی را ارزیابی کرد. عدالت کایا تمام جنبش‌های زنان در شهر زنان را مورد خطاب قرار داد و گفت‌:‌‌ ‌«در جغرافیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، با یک مدیریت توطئه‌گر، کودتاگر که قانون اساسی را به رسمیت نمی‌شناسد روبرو هستیم که هر چه می‌رود بر سیاست‌های جنگ‌افروزانه می‌افزاید. فقر،‌ قتل زنان، استثمار کودکان و تمام مشکلات اجتماعی که ما اکنون تجربه می‌کنیم به جنگ مرتبط و وابسته است. ما باید در تجمعی که در روز ۱۳ اکتبر در شهر آمد برگزار خواهد شد، علیه جنگ و انزوای تحمیلی، صدای اعتراض خود را رساتر و بلندتر کنیم. در روز ۱۳ اکتبر ما باید در شهر آمد بر ضد جنگ،‌ صلح شرافتمدانه و علیه توطئه‌ها نیز از آزادی دفاع کنیم. ما علیه انزوای تحمیلی نیز از آزادی جناب عبدالله اوجالان دفاع می‌کنیم. آزادی جناب عبدالله اوجالان به معنای رهیافت مسئله کورد است.‌»

عدالت کایا بیان کرد که خشونت سیستماتیک در امرالی بر زندگی تمام جامعه تاثیرگذار است، برای از میان برداشتن ازنوای تحمیلی و آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان،‌ هر کسی را فراخواند که به میدان استاسیون بروند.

‌«همگان را فرامی‌خوانیم که در میدان استاسیون حضور یابند»

کنشگر ت‌ژآ، هاووا جان نیز چنین گفت‌:

‌«در شخص جناب عبدالله اوجالان،‌ تمام خلق کورد تحت انزوای تحمیلی قرار گرفته است. برای شکست دادن این انزوای تحمیلی،‌ زنان کورد با رنگ‌، هلهله و اشتیاق خود به میدان استاسیون خواهند خروشید‌.‌» کنشگر ت‌ژآ، عادله فیدان نیز ابراز کرد که زنان باید علیه تمام راه و روش‌های کثیف جنگ و سیاست‌های که مسبب تخریب اخلاق اجتماعی می‌باشند صدای اعتراض خود را بلند کنند و گفت‌‌: ‌«ما همگان را فرامی‌خوانیم که در روز ۱۳ اکتبر با فلسفه ژن ژیان آزادی در میدان استاسیون صدای اعتراض خود را بلند کنند.»