ت‌ژ‌ک-اروپا: بیش از ۲۰ هزار زن به سی‌پی‌تی نامه فرستادند

جنبش زنان کورد اروپا (ت‌ژ‌ک-اروپا) با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار زن علیه انزوای تحمیلی به سی‌پی‌تی نامه ارسال کردند گفت: «ما از سی‌پی‌تی می‌خواهیم به وظایف خود عمل کند.»

کارزار «آزادی برای رهبر آپو، راه حل برای مسئله کورد،»

ت‌ژ‌ک-اروپا با صدور بیانیه‌ای نوشت: «در چارچوب کارزار «آزادی برای رهبر آپو، راه حل برای مسئله کورد،» کمپین ارسال نامه به سی‌پی‌تی از ۱۹ آوریل آغاز شد. در مدت کمتر از سه ماه، این کمپین با مشارکت زنان بسیاری از کشورها راه‌اندازی و تکمیل شد.»

بیانیه ت‌ژ‌ک-اروپا به شرح زیر است:

«دولت فاشیست ترکیه ۴۱ ماه است که به رهبر آپو اجازه ملاقات با خانواده و وکلای خود را نداده و مرتکب بی‌عدالتی می‌شود که هرگز در دنیا دیده نشده است. سیاست انزوا علیه رهبر آپو در ادامه سیاست نسل کشی انجام می‌گیرد. دیکتاتور اردوغان قصد دارد با حملات اشغالگرانه و قتل عام، به جنبش آزادی کوردها پایان دهد، اما برعکس این پایان خود او را به همراه خواهد داشت. مقاومت گریلایی و مبارزه دموکراتیک خلق کورد این نقشه را شکست داد. پارادایم رهبر آپو مبتنی بر اصول دموکراتیک، آزادی زنان و اکولوژی به آلترناتیوی علیه نظام سرمایه‌داری تبدیل شده است. اینک نظام سرمایه‌داری با بحران بزرگی روبروست.

نهادهای بین‌المللی دروغ می‌گویند

دیکتاتور اردوغان قصد دارد اقتدار خود را در خاورمیانه تثبیت کند و حکومت خود را دائمی نماید و همچنین اسمش به عنوان رهبر محقق کننده رویاهای نئو عثمانی‌گرایی در تاریخ ثبت شود. در این راستا جنگ، کشتار، مهاجرت اجباری، دستگیری، خشونت علیه زنان، تجاوز جنسی و قتل زنان در منطقه صورت می‌گیرد و اشغال و هرج و مرج را در مناطق زندگی خلق به ارمغان می‌آورد. کشورها و نهادهای دموکراتیک که گویا بر اساس دموکراسی ساخته شده‌اند، در مقابل این سیاست‌های نسل‌کشی با ریاکاری سکوت کرده‌اند. این نشان می‌دهد که آنها نیز از این سیاست‌های نسل‌کشی دیکتاتور اردوغان حمایت می‌کنند.

مسئولیت سیاست‌های نسل‌کشی علیه خلق کورد و انزوای مطلق تحمیل شده بر رهبر ما، بر عهده نیروهای بین المللی است. سی‌پی‌تی در ادامه و راستای این سیاست‌های نسل کشی و خارج از چارچوب وظایف خود ایستاده است. سی‌پی‌تی باید اقدامات لازم را برای پایان دادن به انزوای مطلق در امرالی انجام دهد و گزارش‌های مأموریت نظارتی مربوط به این موضوع را در اختیار افکار عمومی جهانی قرار دهد. این نهاد که تحت مسئولیت شورای اروپا است باید به رسالت و وظایف خود عمل کند و اجازه ادامه سیاست‌های پلید ترکیه را ندهد.

بیش از ۲۰ هزار زن به سی‌پی‌تی نامه فرستادند

به عنوان جنبش زنان کورد اروپا در ۱۹ آوریل، به عنوان بخشی از کارزار «آزادی برای رهبر آپو، راه حل برای مسئله کورد،» کمپین «ارسال نامه به سی‌پی‌تی» را راه اندازی کردیم. ما این کمپین را با مشارکت هزاران زن از بسیاری از کشورها مدیریت و تکمیل کردیم. ما کمپین ارسال نامه را به مدت ۳ ماه ادامه دادیم و در این زمان بیش از ۲۰ هزار زن با ارسال نامه، به آنها وظایف سی‌پی‌تی را یادآوری کردند و از آنها خواستند تا به وظایف خود عمل کنند. انزوای رهبر آپو باید فوراً پایان یابد و گزارشی از وضعیت و سلامت ایشان به اطلاع عموم برسد. ما بار دیگر از سی‌پی‌تی می‌خواهیم که به رسالت خود عمل کند در غیر اینصورت در برابر تاریخ قضاوت خواهد شد.

به عنوان جنبش زنان کورد اروپا، ما به کمپین‌ها و کنش‌های جدید در چارچوب کارزار «آزادی برای رهبر آپو، راه حل برای مسئله کورد» ادامه خواهیم داد. ما زنان، آزادی رهبر آپو را آزادی خود می‌دانیم و تا رسیدن به آن بدون وقفه به کنش خود ادامه می‌دهیم.

زنان کورد قیام خواهند کرد

در عین حال مبارزه با حملات اشغالگرانه‌ای را که دولت فاشیست ترکیه با همکاری و خیانت حزب دمکرات کوردستان در خاک باشور کوردستان انجام می‌دهد قویا محکوم می‌کنیم. دولت فاشیست ترکیه از یک طرف حملات اشغالگرانه انجام می‌دهد و از طرف دیگر خاک کوردستان را به آتش می‌کشد؛ همه اینها در راستای نسل کشی اکولوژیک انجام می‌گیرند. خلق کورد و به‌ویژه زنان کورد مانند همیشه در مقابل این حملات خواهند ایستاد.

بر این اساس، از همه خلق خود و به‌ویژه زنان می‌خواهیم که در چارچوب کارزار «آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل برای مسئله کورد،» مبارزه را توسعه دهند و مقاومت در برابر حملات اشغالگرانه را افزایش دهند.»