بسی خوزات: روژآوا به گورستان دولت اشغالگر ترک تبدیل می‌‌شود

بسی خوزات، ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کوردستان اعلام نمود که در روژآوا مقاومتی تاریخی جریان داشته و باید تمامی خلق کوردستان به شیوه‌ای قدرتمند و منسجم با تمامی موجودیت خود به این مقاومت بپیوندند.

   بسی خوزات، ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کوردستان در رابطه با حملات اشغالگرانه علیه شمال و شرق سوریه با آژانس خبری ما به گفتگو پرداخت. خوزات در این گفتگو به موارد زیر اشاره نمود.

   "اعتقاد و اراده، نسل‌کشی مبتنی بر اتحاد را خاتمه میدهد"

   در روژآوا مقاومتی تاریخی در جریان است. در این مقاومت خلق ما، نیروهای سوریه دمکراتیک و یگانهای حفاظت از نیروهای غیر نظامی علیه ارتش فاشیست و اشغالگر ترک در مقابل تبهکاران داعش و القاعده، مقاومتی بزرگ و بی‌نظیر را به پیش میبرند. این مقاومت، مقاومتی غرورانگیز است که در جریان آن شهدایی نیز تقدیم میشوند. نخست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت روژآوا، شفای عاجل برای مجروحان خواستارم. جنگ ما که با اراده و باوری عظیم به پیش میرود، دولت فاشیست و قاتل ترک را به بن بست و خاتمه می‌کشاند. روژآوا به گورستان ائتلاف قاتل و فاشیستی آ.ک.پ/ م.ه.پ و ارگنکون تبدیل خواهد شد. نشانه‌های این امر را در این مقاومت میتوان دید. بسیار آشکار است که در سده ٢١ دولت اشغالگر همچنان مانع دستیابی خلق کورد به حقوق خود و دست‌یابی کوردها به موقعیت سیاسی است. تلاش دارد تا خلق کورد همچنان در بردگی مانده و سیاستهای مبتنی بر انکار و امحای خود را ادامه دهد. به همین دلیل نیز جنگی کشنده را بر کوردها تحمیل کرده و آن را ادامه میدهد. جنگ در روژآوا، جنگی بر مبنای کشتار جمعی است. تداوم جنگ صدها ساله است. در شمال کوردستان یکصد سال است که این جنگ ادامه دارد، ترکها تلاش می‌کنند تا این جنگ را در جنوب و روژآوا به نتیجه رسانده و مانع از حضور کوردها در تاریخ شوند. از نظر دولت فاشیست ترک موجودیت و آزادی کوردها به منزله مرگ آنها حساب می‌شود. به همین دلیل در هر منطقه‌ای به حمله علیه کوردها دست می‌زنند. مقاومت در روژآوا در مواجهه با آ.ک.پ/ م.ه.پ و ارگنکون، مبارزه سربلندی و غرور کوردهاست. مقاومت سربلندی و غرور تمامی کوردهاست. لازم است تمامی بخشهای کوردستان با چنین انسجامی به مقاومت پیوسته و در این مقاومت جای بگیرند. زیرا کوردها در مقابل یک نسل‌کشی دیگر قرار گرفته‌اند. این مقاومت به مبارزه‌ای برای ایجاد و تاسیس حیاتی آزاد منجر می‌گردد. از تمامی کوردها درخواست می‌کنم که به شیوه‌ای منسجم و قدرتمند، با تمامی موجودیت خود به این مقاومت پیوسته و بپاخیزند. روژآوا اکنون تمامی کوردستان است. روژآوا آینده آزاد تمامی خلق کورد است. نباید خلقمان در شمال کوردستان به این گفته اکتفا کند که تحت فشار هستیم، بدلیل فشارهای دیکتاتوری آ.ک.پ/ م.ه.پ نمی‌توانیم به خیابانها بیاییم. فاشیسم تلاش می‌کند تا مانع از حرکت خلق در خیابانها شود. خلقمان باید به گونه‌ای منسجم و قدرتمند به این مقاومت بپیوندند. از خلقمان در شمال کوردستان درخواست می‌کنم که قدرتمندانه بپاخیزند. باید در تمامی شهرهای شمال کوردستان و در شهرهای ترکیه علیه دولت ترک بپاخیزند.

   "اعلام بسیج عمومی"

​​​​​​​   این حمله با سالگرد توطئه بین‌المللی همزمان شد. توطئه بین‌المللی نیز به نوبه خود جنگی برای کشتار جمعی بود. خواستند تا از این طریق، با هدف قرار دادن شخص رهبر، به کورد بودن خاتمه دهند و تمامی دستاوردها کوردها را از میان بردارند. اکنون نیز با این حملات توطئه بروز شده است.، تلاش می‌شود تا در باکور، باشور و روژهلات کوردستان تمامی دستاوردهای روژآوا را از میان بردارند. همانگونه که میلیونها کورد به قیام دست زدند و توطئه بین‌المللی را خنثی نمودند، این توطئه نیز خنثی می‌شود. باید این مسئله مانند یک فرصت درک شود. در مقابل دیدگان جهانی، کوردها دچار نسل‌کشی می‌شوند. وجدان آگاه جهانی با کوردها همراه و همگام است و مقاومت کوردها را مشروع قلمداد می‌کند. این امر برای نخستین بار در طول تاریخ روی می‌دهد. اکنون این فرصت و امکان مهیا شده است. بدین منظور نیز خلقمان باید بپاخیزد. باید در هر جایی بسیج شود. خودمدیریتی شمال و شرق سوریه اعلام  بسیج عمومی کرده است. ما نیز برای تمامی کوردها بسیج عمومی اعلان می‌کنیم. باید خلقمان بسیج شود. باید جوانان کورد همانند کارزار کوبانی باید بسیج شوند و همراه با خلق‌های روژآوا وارد این مقاومت شوند. باید تمامی خلق‌های روژآوا وارد این مقاومت شوند. باید جوانان کورد به کوهها عزیمت نمایند، به صفوف نیروهای مدافع خلق، یژاستار، یگانهای مدافع خلق و نیروهای سوریه دمکراتیک بپیوندند. در کوهستانهای ما مقاومتی بی‌نظیر و شکوهمند در جریان است. زمان، زمان بسیج عمومی است. زیرا ما نیز خواستار حیاتی آزاد و درهم شکستن زنجیرهای بردگی هستیم.

​​​​​​​   "باید این مقاومت تاریخی ادامه یابد"

​​​​​​​   لازم است که خلق روژآوا و شمال و شرق سوریه در مقابله با دولت فاشیست ترک مقاومت نموده و متحمل هزینه شود. این هزینه‌ها همواره بسیار ارزشمند و گرانقدر هستند، زیرا برای آزادی و مجد ماست. از طریق این مقاومت ارزشهای انسانی ایجاد می‌شوند. من از خلق‌های شمال و شرق سوریه و روژآوا درخواست می‌کنم و به آنها می‌گویم که آنها مشغول مقاومتی شکوهمند هستند، باید این مقاومت شکوهمند و تاریخی ادامه یابد. نباید خلقمان هیچگاه نیروهای سوریه دمکراتیک را تنها نگذارند. این نبرد، نبرد خلقی انقلابی است. روستائیان نباید منطقه خود را ترک کنند. نباید هیچ کس خانه و کاشانه خود را ترک کند. باید در روستاهایشان، مناطق و محلات خود، به صفوف این مقاومت بپیوندند و اگر نیز شهید شوند نیز حتی نباید خانه‌های خود را ترک کنند. باید از تجربه عفرین درس بگیریم. اگر در عفرین خلقمان در هر منطقه و کوچه‌ای، به مقاومت دست می‌زد، جنگ خلقی و انقلابی خود را ادامه می‌داد، عفرین به تصرف در نمی‌آمد. ارتش اشغالگر ترک و تبهکاران وی نمی‌توانستند وارد عفرین شوند و دست به تاراج بزنند. به همین دلیل نباید هیچ کس روستاهای خود را ترک کنند و اگر نیز شهید شوند باید این هزینه‌ها را مد نظر قرار دهند. در مقابل این حملات مقاومتی بی‌نظیر در جریان است. این مقاومت باید پیروز شود.

​​​​​​​   "باید خلقمان به نیروی خود متکی باشد"

​​​​​​​   باید خلقمان به نیروی خود متکی باشد. طی این سالها دستاوردهای ارزشمندی را خلق کرده است. باید این مقاومت ادامه یابد. نباید به نیروهای خارجی اتکا داشته باشند، واقعیت امریکا برای همگان آشکار است. ۴-۵ سال است که می‌گفتند که متفق نیروهای سوریه دمکراتیک و روژآوا هستیم. کوردها برای صیانت از خود در مقابل داعش به نبرد پرداختند. ارزشها و شکوه بشری را حراست کردند. ائتلاف نیز برای اینکه در این دستاوردها شریک شود، به مقاومت کوردها کمک نمود. امروز نیز ما می‌بینیم که با اجازه آمریکا، دولت اشغالگر ترک علیه کوردها به جنگ دست زده است. تا جایی که حتی آمریکا حریم هوایپمایی شمال و شرق سوریه را نیز برای هواپیماهای ترک گشوده است، همانگونه که روسیه در عفرین حریم هوایی را برای نیروهای ترک گشود. امریکا نیز هم اکنون به همان عمل دست زده است و این موضع بسیار پلید و غیر اخلاقی است. قتلعامی علیه خلقهای کورد، عرب، آسوری، سریانی، چرکس و چچن و ترکمن تحمیل می‌شود و این امر با اجازه آمریکا و روسیه است. باید خلقمان این مسئله را به خوبی ببیند. ارتباط  و ائتلاف با این نیروهای امپریالیست مایه اتحاد و سودی برای ما نیست. خلق، جامعه انسانی و جامعه دمکراتیک دوست کوردهاست. وجدان بشری جامعه جهانی همراه و همگام کوردهاست.

​​​​​​​   "این مقاومت، مقاومت آزادیخواهانه و شکوهمندی خلق‌های خاورمیانه است"

​​​​​​​   با پارادیم ملت دمکراتیک و پیشاهنگی زنان، همراه با دیگر خلق‌ها سیستمی ایجاد شده است. اکنون نیز این پاردایم از طریق این مقاومت است که به پیروزی دست خواهد یافت. این مقاومت، مقاومت آزادی و شکوهمندی خلق‌های خاورمیانه است. خلق‌های خاورمیانه این انقلاب را تداوم خواهند داد. باید تمامی خلق‌های خاورمیانه و نیروهای دمکراسی به این مقاومت بپیوندند. از تمامی جهانیان و وجدانهای بیدار تقاضا می‌کنم که به صفوف این مقاومت بپیوندند. باید در هر منطقه‌ای از این جهان، به حمایت از این مقاومت دست بزنند. این مقاومت، مقاومتی برای بقای ارزشهای انسانی است. لازم است که در هر منطقه‌ای از این مقاومت به عمل آید. موضعگیری باشور کوردستان بسیار مهم است. ما آن را بسیار ارزشمند تلقی می‌کنیم. در این مرحله، علیه کوردها یک نسل کشی تمام عیار در جریان ست. اتحاد ملی کوردها می‌تواند این جنگ مبتنی بر نسل‌کشی را متوقف نماید. در باشور کوردستان غیر از مقاومت اجتماعی باید اتحاد ملی نیز ایجاد شود. اکنون در باشور کوردستان نیز جنگی مبتنی بر نسل‌کشی در جریان است. ما به کرات به این مساله اشاره کرده‌ایم که دولت ترک، دشمن تمامی کوردها است. دولت ترک موجودیت خود را بر نابودی کوردها استوار کرده است. مقاومت در برابر این نسل‌کشی، کوردها را به سوی آزادی سوق خواهد داد. و مقاومت تنها مسیر تضمین کننده دستیابی به آزادی است.

​​​​​​​   از تمامی آحاد خلقمان، از تمامی کسانی که خواهان صلح و دمکراسی و خصوصا زنان خواستار مقاومت و حمایت هستم. آنچه که در روژآوا در جریان است، انقلاب زنان است، با پیشاهنگی زنان مدلی سیاسی ایجاد شده است. اکنون این جنگ علیه دستاوردهای زنان در جریان است. باید تمامی زنان از این انقلاب زنانه حمایت به عمل آورده و آینده آزاد خود را رقم بزنند. روژآوا به گورستان دولت اشغالگر ترک تبدیل خواهد شد. زنان آزاد پیروز خواهند شد."