ضرب و شتم مادر سالخورده‌ی کامران درویشی توسط مامورین زندان و انتقال وی به بیمارستان

مامورین زندان اورمیه مادر سالخورد‌ه‌ی کامران درویشی زندانی سیاسی کورد را در مقابل زندان اورمیه به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند

    روز شنبه ۱۳ مهرماه هنگامی که مادر ۷۵ ساله‌ی کامران درویشی برای ملاقات حضوری با وی به زندان اورمیه رفته بود، توسط مامورین زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است.

    علت ضرب و شتم مادر این زندانی سیاسی به همراه داشتن یک هندزفری رادیو بوده است و این در حالیست که کامران درویشی پیشتر برای تحویل این هندزفری با مسئولین زندان هماهنگ کرده بود و همراه داشتن هندزفری رادیو در زندان ممنوع نمی‌باشد.

    یکی از بستگان خانواده‌ی درویشی در این زمینه گفت، زمانی که مادر کامران درویشی برای ملاقات با پسرش به مقابل زندان اورمیه رفته بود، توسط مامور اسم‌ نویسی ملاقات با نام "علی اکبر پیشاور" و یک مامور زن به دلیل همراه داشتن هندزفری رادیو به شدت مورد ضرب وشتم و بی‌احترامی قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است.

    سخت گیری و توهین و تحقیر ملاقات کنندگان و همچنین اعمال محدودیت برای ملاقاتهای حضوری طی ماههای اخیر به شدت افزایش‌ یافته و گفته میشود، مدیر کل جدید زندان اورمیه قصد دارد ملاقاتهای حضوری را حذف کند.

    کامران درویشی زندانی سیاسی کورد اهل اورمیه است که در ۱۳ اردیبهشت سال ۹۵ توسط اطلاعات اورمیه بازداشت و توسط شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب این شهر با اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. همچنین در زندان پرونده‌ی جدیدی با اتهام "‌اخلال در نظم زندان‌" و "توهین به مقدسات" برای وی گشوده شده است که به علت شرکت وی در اعتصاب گسترده‌ی زندانیان و درگیریهای مهرماه گذشته در زندان اورمیه است.