ک‌ژ‌ج: از زنان می‌خواهیم به قلعه‌ی خود دفاعی تبدیل شوند-تکمیلی-

کوردیناسیون انجمن زنان جوان (ک‌ژ‌ج) اعلام کرد: «زنان جوان قلعه‌ی خود دفاعی هستند» و خاطرنشان کرد که زندگی بدون خود دفاعی، زندگی نیست.

کوردیناسیون انجمن زنان جوان (ک‌ژ‌ج) خاطر نشان کرد که زنان جوان باید بیانیه‌ی خود دفاعی کنفدرالیسم زنان کوردستان (ک‌ژ‌ک) و حزب آزادی زنان کوردستان (پاژک) را به خوبی درک کنند و اعلام نمود: «ما به عنوان زنان نمی‌توانیم خود و حقوقمان را از مردها و ادارات و مؤسسات حفظ نماییم، ما از زنان جوان می‌خواهیم برای ترویج مبارزات خود دفاعی از خودشان، به نیروی پیشگام و قلعه‌ی خود دفاعی تبدیل شوند.»

متن بیانیه‌ی کوردیناسیون ک‌ژ‌ج به شرح زیر می‌باشد:

معنای جوانی ما ساختن دنیایی باشکوه و مناسب برای زندگی است. توسعه و ‌ترویج سیستم خود دفاعی زنان جوان سزاوار این معناست و یکی از وظایف اخلاقی اجتماعی ماست. ما زنان جوان برای میسر کردن این مورد این‌جا هستیم و باید پیروز شویم. ما باید فراخوان برای زنان جوان را در بیانیه‌ی خود دفاعی که اخیرا سازمان‌های زنان پیشگام ما ک‌ژ‌ک و پاژک با هم منتشر کردند را درک کنیم. ما باید بر این اساس شور و اشتیاق و پیروزی جوانانمان را هوشیار کنیم و هر اتفاقی هم بیفتد نباید هدف ما زندگی بدون خود دفاعی باشد. به عنوان زنان جوان نمی‌توانیم زندگی بدون خود دفاعی را زندگی بدانیم، این زندگی، زندگی بردگی تحت کنترل و حکومت مردسالاری است. حقیقتی به عنوان حیات آزاد منتظر ماست. تسلیم شدن برده آسا هیچ گاه قابل قبول نیست، به عنوان زنان جوان، حاکمیت خود را با خود دفاعی تضمین کنیم و این نیز باعث زندگی انسانی می‌شود.

زیر سایه‌ی دشمن، نمی‌توان برای آینده رویا داشت

به عنوان زنان جوان، اولین ضرورت دفاع از خود این است که دشمن خود را بشناسید، کسی که سعی در نابودی شما دارد، کسی که در زندگی مرگ را بر شما تحمیل می‌کند، در در برابرش بایستید. بنابراین، اولین وظیفه ما به عنوان زنان جوان این است: «ما باید بفهمیم که دشمن کیست، کجا و چگونه به ما حمله می‌کند و به این فکر کنیم که چگونه به شکلی درست از خود دفاع کنیم و جایگاه خود را در زندگی تقویت کنیم. در غیر این صورت، ما خود را در معرض حمله و تخریب از هر نقطه قرار خواهیم داد. اولین هدف متجاوز با هر پوششی انتشار و ترویج مردسالاری با ذهنیتی مردانه در همه جا است که از سیستم مردسالاری سرچشمه می‌گیرد. بر این اساس اولین هدفشان سخت کردن زندگی برای زنان و هراسان کردنشان است. ما به عنوان زنان نمی‌توانیم خود دفاعی و حقوق خود را به مردان و نهادهای آن‌ها بسپاریم. پلیس، قانون، سیستم آموزشی، فرهنگ بردگی تحمیلی به عنوان هنر، حقوقی که به نام حقوق بشر که بشریت را فریب می‌دهند، به جز مرگ چیزی به زندگی زنان نمی‌بخشند. دشمنی که علیه شماست، کسی است که می‌خواهد زندگی شما را بگیرد. نه سود و‌ نه عدالتی از دشمن انتظار نمی‌رود، نمی‌توان آینده را زیر سایه‌‌ی آن‌ها متصور شد. تنها کاری که می‌توان در برابر دشمن انجام داد، مبارزه است و راه این کار توسعه سیستم خود دفاعی است!

به عنوان زنان جوان کوردستان در ترکیه و باکور کوردستان شاهد قتل دنیز پویراز، گلستان دوکو، ایپک اَر، اوزگجان آسلان و هزاران زن و جوان دیگر که توسط حکومت اشغال‌گر و فاشیست حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ)-حزب حرکت ملی (م‌ه‌پ) و اردوغان فاشیست و رژیم نسل‌کش آن که به دولت متجاوز تبدیل شده است، بوده‌ایم. تمامی سیستم‌ها برای بقای خود به تجاوز پناه می‌برند. به این معناست که شکست اراده‌ی زنان آن‌ها را قوی می‌کند. زنان و سیستم حاکم مردان در تمامی عرصه‌های زندگی در حال جنگ هستند. در چنین جنگ همه‌جانبه‌ای، هیچ انتخابی جز خود دفاعی نداریم. مدتی قبل یکی از اعضای تبهکار متجاوز فاشیستی اردوغان در خیابان بوتان در شرناخ به یک زن جوان و خلق با کرامت و جوانان بوتان این فرد متجاوز را مجازات کردند. آن‌ها نشان دادند که باید در برابر حکومت متجاوز چه باید کرد. با سازماندهی سیستم خود دفاعی، لازم است در خیابان و کوچه و روستا و شهرهای کوردستان، از ذهنیت مردسالارانه ‌و‌ نهادهای آن جلوگیری کرد و از کوردستان بیرون کرد! تا متجاوزان و قاتلین در همه جا با روحیه‌ی جوانان و خلق شرناخ مورد بازخواست قرار نگیرند، نمی‌توانیم زندگی شکوهمند و اخلاقی ایجاد نماییم.

ما به عنوان زنان جوان کوردستان مسئولیت بزرگی بر روی دوشمان است تا این سیستم متجاوز را که حقوق ما را تصاحب کرده است را مورد بازخواست قرار دهیم و انتقام هزاران زن را از آن بگیریم! هزاران زن جوان مانند ملک الهام‌ها در عفرین و سریکانی به قتل رسیدند، هزاران زن ایزدی و کودکانشان که در شنگال در پی حملات داعش و حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) و رژیم فاشیستی اردوغان به قتل رسیدند، اسیر شدند و تا کنون سرنوشتشان نامشخص است. همچنین در باشور کوردستان با همکاری پ‌د‌ک-میت، ناگهان آکارسل به قتل رسید، در ایران ژینا امینی‌ها، آرمیتا‌ توسط ذهنیت مردسالاری دولت به قتل رسیدند که باید انتقام آن‌ها را بگیریم.

ما سیستم‌ خود دفاعی خود را تأسیس می‌کنیم

تا بیشتر از خود محافظت نماییم، بیشتر می‌توانیم زنجیرهای بردگی را پاره نماییم و به آزادی نزدیک شویم. هرچه نیروی خود دفاعی خود را ایجاد نماییم، دست مخرب و ویرانگر سیستم مردسالاری قادر نخواهد ما زنان را از بین ببرد. با سازماندهی نیروی خود دفاعی خود، با اراده‌ای که هر روز قویتر می‌شود، سیستم‌آزادی زنان را به دست خواهیم آورد. تا بیشتر هوشیار باشیم، بیشتر خود را از نظر فکری و جسمانی آموزش دهیم، بیشتر به غلبه بر خشونت و ظلم و توسعه‌ی اراده و دفاع از خود نیاز داریم.

از این نظر باید این حقیقت را بدانیم که به عنوان ملت زن متحد هستیم. نژاد، زبان، ملیت و فرهنگ زن یکی است. زن بودن نماد و جوهر وجدان و مغز مشترک جوامع است. به این معنا، در همه جای دنیا، در درجه اول در کوردستان، از افغانستان تا فرانسه، از ایران تا اتریش، از اوکراین تا فلسطین، هدف از کشتار زنان یکی است. به این معنا، ما زنان و جوانان هر کجا باشیم، باید با آگاهی موضع مشترکی در برابر سیستم، نهادها و ارتش مردان متجاوزان و فاشیست‌ها اتخاذ نماییم و با یک روحیه و احساس به صورت تدافعی موضع‌گیری نماییم. از این نظر وظیفه ما به عنوان زنان جوان ایجاد روحیه‌ی مبارزه مشترک در تمامی عرصه‌ها و کنش‌ها و ساختن سیستم خود دفاعی بر اساس آن‌هاست.

فرمول منحصربفرد رهبر آپو «ژن، ژیان آزادی» برای خلق‌های جهان روشن می‌کند که روحیه‌ی دفاع و مقاومت چه چیزی ایجاد کرده و مبارزات انقلاب زنان که بیش از نیم قرن در حال پیشرفت است به چه سطحی رسیده است. رهبر آپو بنیان‌گذار و رهبر خود دفاعی زنان است. با ارائه پاژک، ک‌ژ‌ک، یژا استار، ک‌ژ‌ج، ی‌پ‌ژ، ی‌ژ‌ش، ی‌پ‌س ژن، ه‌پ‌ژ و ک‌ب‌د‌ه برای تمامی زنان و خلق‌های جهان، مبارزه‌ای خود دفاعی است در برابر ذهنیت مردسالاری و سیستم سرکوبگر طی هزاران سال به طرز باشکوهی ارائه کرده است. با تقویت و گسترش این سیستم خود دفاعی می‌توان آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین کنیم. سیستم خود دفاع که توسعه یابد، سیاست نسل‌کشی و نابودگرانه به پایان می‌رسد.

با این تفکر، ما به عنوان زنان جوان که نیروی پیشگام خود دفاعی خود هستیم، باید به پاسخی واقعی و درستی برای فراخوان پاژک و ک‌ژ‌ک برای خود دفاعی باشیم، با این آگاهی به نقش و‌ وظیفه‌ی تاریخی خود عمل می‌کنیم! باید با تاسیس خود دفاعی خود انتقام قتل‌عام و قتل زنان در میادین مبارزه‌ی باکور، روژآوا، باشور و اروپا را بگیریم.

بر این اساس، به جنبشی که پاژک و ک‌ژ‌ک با شعار «با ژن، ژیان، آزادی به سوی انقلاب زنان» آغاز کرده‌اند، می‌پیوندیم و با پویایی و رسالتی که قلبشان برای آزادی می‌تپد و آماج انواع سیاست‌های فاسد هستند و کسانی که در جستجوی معنای واقعی زندگی هستند، از تمامی زنان جوان می‌خواهیم برای خود دفاعی مبارزه خود مبارزه را تقویت کنند و به نیروی پیشرو و قلعه‌ی خود دفاعی از خود تبدیل شوند. از تمامی زنان جوان می‌خواهیم در مبارزه برای آزادی و حیات آزاد در حال آماده باش قرار بگیرند. درخواست می‌کنیم با افتخار پرچم انقلاب آزادی زنان را حمل نمایند. برای تضمین انقلاب زنان درخواست می‌کنیم که در صفوف مقدم مبارزه قرار بگیرند و زمان ارتقاع مقاومت است.»