نامه‌ی انجمن خلق مخمور به اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه

انجمن خلق مخمور در نامه‌ای به اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه برای مقابله با ویروس کرونا از آنان درخواست کمک نمود

انجمن خلق مخمور در نامه‌ی خود اعلام کرد، به دلیل وضعیت بد منطقه و محاصره‌ی کمپ، از لحاظ پزشکی و بهداشتی قادر به تامین نیازهای اولیه و اصلی خود برای مقابله با ویروس کرونا نیستند. آنها از خودمدیریتی شمال و شرق سوریه درخواست نمود تا از این لحاظ با کمپ آنها همکاری کند.

 در این نامه همچنین به حملات داعش و محاصره‌ی کمپ توسط نیروهای حزب دمکرات کوردستان عراق اشاره شده و آمده است، به دلیل ممنوعیت رفت و آمد و همچنین به دلیل مشکلات اقتصادی که در نتیجه‌ی منع رفت و آمد برای آنها بوجود آمده است آنها قادر به تامین نیازهای معیشتی و بهداشتی و پزشکی خود نیستند و به دلیل شیوع ویروس کرونا نیز بیشتر از هر زمانی نیازمند کمک و همکاری هستند.

در ادامه به پزشکان کورد و خودمدیریتی که با همکاری مرکزی در سوئد موفق به درست کردن کیت‌های تشخیص ویروس کرونا شوند، تبریک گفتند و از اداره‌ی خودمدیرتی درخواست کردند تا این کیت‌های تشخیص ویروس را در اختیار کمیته پزشکی مخمور قرار دهند.

در ادامه از اداره ی خودمدیریتی خواسته شده تا علاوه بر کیت‌های تشخیص ویروس در تامین ماسک، دستکش، لباس مناسب، دستگاه اکسیژن، دارو و سایر تجهیزات پزشکی با آنها همکاری کنند.

همچنین انجمن خلق مخمور از همه‌ی سازمان‌های حقوق بشری و دستگاه‌های بهداشتی و پزشکی جهان و هر چهار بخش کوردستان درخواست کمک نمودند تا آنها را در این شرایط تنها نگذارند.