چهارمین سالروز قتل ودات حسین، روزنامه‌نگار آزادیخواه از سوی پ.د.ک

چهار سال از ترور ناجوانمردانه ودات حسین از سوی عناصر پ.د.ک گذشت. قتل وحشیانه ودات حسین نشان داد که گماشته‌های آنکارا در حکومت اقلیم نتوانسته‌اند به نیات شوم خویش در ترویج مزدوریگری میان کوردها موفقیتی کسب کنند.

روز ١٣ آگوست ٢٠١۶ نیروهای آسایش حزب دمکرات کوردستان عراق در محله مالتا در شهر دهوک، خبرنگار آژانس خبری روژنیوز را ربودند. مرکز آسایش دهوک یک ماه قبل از ربودن ودات حسین، با فراخواندن وی پیشنهاد مزدوریگری علیه جنبش آزادیخواهی کوردستان را به او داده بودند، اما ودات به آن‌ها پاسخ رد داده بود. پ.د.ک پس از پاسخ رد ودات حسین این خبرنگار را تهدید کرده بودند که انتقام سختی از او می‌گیرند.

انتقام سخت پ.د.ک از این روزنامه‌نگار آزادیخواه چه بود؟

١٣ آگوست حزب دمکرات کوردستان عراق (پ.د.ک) با شکستن پنجه‌های هر دو دست، فروکردن ابزارالات تیز در چشم، سوزاندن پاها و پشت با اتوی برقی، فروکردن جسم تیز در کاسه سر از ودات حسین انتقام گرفته بودند.

صفحه‌ای تازه از افتخارات جریان مافیایی رقم خورد. ودات حسین عصر همان روز به دلیل شدت جراحات به شهادت رسید. پیکر ودات در مراسمی شایسته از سوی خانواده و دوستان و میهن‌دوستان دهوک به خاک سپرده شد.

خانواده ودات، خبرگزاری روژنیوز و میهن‌دوستان کورد رویداد قتل وحشیانه ودات را در سطح بین‌المللی رسانه‌ای کردند. به گفته‌ی سدات حسین برادر شهید ودات، مسعود بارزانی از طریق تلفن خواستار حل مسئله با پرداخت پول (خون‌بها) و یا به گفته آنان به شیوه‌ی عشایری شده بود. اما حسین علی پدر شهید ودات خون پسرش را نفروخته بود.

سازماندهی‌شده‌ترین قتل در باشور

سخنگوی کمیسیون حقوق بشر پارلمان اقلیم کوردستان پاییز سال ٢٠١۶ در نشستی خبری اعلام کرد که قتل ودات حسین یکی از سازماندهی‌ شده‌ترین قتل‌ها در باشور کوردستان بوده است. شواهد موجود نشان می‌دهد که این جنایت از سوی سازمان امنیتی «پاراستن» پ.د.ک و تحت نظر نخست‌وزیر کنونی حکومت اقلیم، مسرور بارزانی برنامه‌ریزی شده است.

چهار سال از شهادت ودات گذشت. قاتلان ودات، گماشتگان دولت ترکیه در حکومت اقلیم بر لاپوشانی زوایای این جنایت وحشیانه پافشاری می‌کنند.