بستگان مفقودین به جستجوی عدالت در ۳ شهر ادامه دادند

بستگان کسانی که توسط دولت ترکیه به قتل رسیده‌اند به جستجوی عدالت در آمد، الح و جولمرگ ادامه دادند.

بستگان مفقودین

تجمع‌های آغاز شده برای افشای سرنوشت افرادی که در بازداشتگاه‌های به قتل رسیده‌اند و محاکمه عاملان آنها ادامه دارد.

آمد

اعضای انجمن حقوق بشر (IHD) شعبه آمد و بستگان ناپدیدشدگان در هشتصد و هفدهمین هفته تجمع خود در مقابل بنای یادبود حقوق بشر پارک کوشویولو در منطقه رزان گرد هم آمدند. نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد شهرستان و بستگان ناپدیدشدگان در این مراسم حضور داشتند. در این تجمع عکس‌های مفقودین حمل شد. داستان «وحید نارین» که توسط پلیس در منطقه پاسور شهر آمد به قتل رسید و بدن بی‌جانش پس از آن سوزانده شد، قرائت شد.

فرات آکدَنیز، عضو کمیسیون ناپدید‌شدگان انجمن حقوق بشر، پس از فاطمه توسون، یکی از بستگان مفقودین، داستان وحید نارین را توضیح داد.

الح

اعضای انجمن حقوق بشر شعبه الح و بستگان ناپدیدشدگان در ششصد و پنجاه و سومین هفته تجمع خود در مقابل بنای یادبود حقوق بشر در خیابان گلستان بیانیه‌ای ارائه کردند. افراد بسیاری از جمله حسین کوچوک‌بالابان، رئیس مشترک انجمن حقوق بشر نیز در این تجمع شرکت کردند.

در تجمع این هفته از سرنوشت احمد بیچیملی ۵۵ ساله که در ۲۰ سپتامبر ۱۹۹۴ در منطقه فارقین شهر آمد ربوده شد و دیگر خبری از او نشد پرسیده شد.

مَلَک آتالای یکی از مدیران شعبه الح انجمن حقوق بشر داستان بیچیملی را خواند.

جولمرگ

اعضای انجمن حقوق بشر شعبه جولمرگ و بستگان ناپدید‌شدگان در صد و چهل و سومین هفته تجمع خود در خیابان سانات در منطقه گَوَر گرد هم آمدند. در تجمع این هفته از سرنوشت ۵ چوپان روستایی که توسط سربازان ترکیه که ۲۴ اوت ۱۹۹۶ در روستای خَنانیس از توابع جولمرگ عملیاتی را آغاز کرده بودند بازداشت و پس از بازداشت خبری از آنها دریافت نشد، پرسیده شد. افراد بسیاری از جمله رئیس‌مشترک شهرداری گَوَر دم پارتی شورَش دیری در این تجمع شرکت کردند.

پنار زَنگین از اعضای انجمن حقوق بشر داستان «ناپدید‌شدگان» را خواند.