درگیری میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان در سلیمانی

نیروهای امنیتی به تجمع‌های اعتراضی مردمی در شهر سلیمانی حمله‌ور شدند. نظامیان از گاز اشك‌آور و شلیک هوایی گلوله‌های واقعی برای متفرق کردن شهروندان استفاده کرده‌اند.

از ظهر امروز با پیشاهنگی ابتکار عمل «کنگره صدای ناراضیان» تظاهرات اعتراضی در شهر سلیمانی و دیگر شهرهای استان‌های سلیمانی و هلبجه آغاز شد. اعضای ابتکار عمل «کنگره صدای ناراضیان» در مقابل شورای شهر سلیمانی گردهم آمدند اما دقایقی بعد از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

علی‌رغم منع رفت و آمد و منع گردهمایی صدها نفر در شهر سلیمانی گردهم آمده و تظاهرات اعتراضی را آغاز کردند.

نیروهای امنیتی به منظور متفرق کردن معترضان با گاز اشک آور و شلیک هوایی گلوله واقعی به آنان حمله کردند.

در نتیجه این حملات تعدادی از فعالان و روزنامه‌نگاران مجروح شدند. تظاهرات مردمی در خیابان‌های سالم و ملک محمود شهر سلیمانی ادامه دارد.

وبسایت روزنامه هاولاتی نیز در گزارشی اعلام کرد که علاوه بر شهر سلیمانی تظاهرات اعتراضی در شهرهای رانیه، هلبجه، چمچمال، کلار و پیره‌مگرون نیز از عصر امروز از سر گرفته شده است.

    | بیشتر بخوانید ...
    ♦ نظامیان پ.د.ک یک جوان معترض دیگر کورد را به قتل رساندند 
    ♦ تحصن نمایندگان پارلمان اقلیم کوردستان در حمایت از معترضان
    ♦ بازداشت زخمی‌ها و فعالان مدنی از سوی پ.د.ک

وبسایت خندان اعلام کرد که عبدالله ملانوری، شیرکو حمه‌امین و عزیز رئوف از اعضای ابتکار عمل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

فراخوان ابتکار عمل «کنگره صدای ناراضیان»

در بیانیه‌ای که ظهر امروز و پس از بازداشت اعضای این گروه توسط نیروهای امنیتی منتشر شده آمده است:
"خواسته معترضان امروز تنها یک ماده است،

شهروندان گرامی، تمامی مسائل سیاسی و قانونی و اداری و اقتصادی از یک منبع سرچشمه گرفته‌اند که آن نیز بد بودن حاکمیت است. به همین سبب تنها درخواستمان این است که:

به این حکومت حزبی پایان داده شود که سمبل حاکمیتی خونریز، کثیف و فاسد است و در مقابل آن خواستار تشکیل حکومتی از افراد مستقل و کارا هستیم.

پیمان صداقت ما این است؛

ما به عنوان گردانندگان این تظاهرات به هیچ منصب و جایگاهی چشم ندوخته‌ایم. تنها زبان، چشم و وجدان خلقمان خواهیم بود که این امر به معنی پرکردن خلأ بزرگی می‌باشد و پذیرش آن نیز برای ما وظیفه و مایه افتخار ماست.

آری به تظاهرات بدور از خشونت

آری برای گسترش تظاهرات

آری به تداوم اعتراضات تا دستیابی به اهدافمان."