تصویر

ه‌پ‌گ مشخصات ۲ گریلای شهید را اعلام کرد

ه‌پ‌گ مشخصات ۲ گریلا که در متینا شهید شدند را اعلام کرد و گفت: «قول می‌دهیم لایق شهدای خود باشیم و پیروزی را به دست آوریم.»

شهدای متینا

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ‌) در خصوص این شهدا اعلام کرد:

«رفقای ما یکبون و رستم در روزهای ۱۹ و ۲۰ می ۲۰۲۴ به حملات اشغالگرانه دشمن به منطقه متینا پاسخ دادند و تا آخرین نفس جانفشانی کردند و به کاروان شهدا پیوستند.

رفیق ما یکبون راه آزادی خود را از آمد آغاز کرد و به مبارزه بی‌وقفه در مناطق حفاظتی مدیا پرداخت. او با تجربه ایدئولوژیک خود و با هویتی که به عنوان یک زن انقلابی داشت به یک مبارز نمونه تبدیل شد. همرزم ما به عنوان مبارز شجاع پ‌ک‌ک و پاژک، فداکارانه به همه وظایف خود عمل کرد. او با شخصیت نجیب و پرتلاش خود در قلب همه رفقایش جای گرفت. با وفاداری به آزادی، رفاقت صمیمانه و آگاهی به آزادی، مبارزی آزاد و آپویی بود. رفیق ما یکبون یکی از بارزترین نمونه‌های زنی بود که زیبایی را در مبارزه می‌دید.

رفیق دیگر ما رستم مبارزه برای آزادی را در زندان‌های دولت ترکیه آغاز کرد و اوج این مبارزه را با مبارزه گریلایی به پایان رساند. او سعی کرد به حملات اشغالگرانه دشمن پاسخ دهد. در مقابل عملیات اشغالگرانه که ارتش اشغالگر ترکیه به مناطق حفاظتی مدیا انجام داد، از هر سو خود را آماده کرد و به یک گریلای خبره در عرصه نظامی و ایدئولوژیک تبدیل شد. رفیق ما در تیم گریلاهای متخصص در منطقه متینا حضور داشت. او مأموریت مهمی را برای آماده‌سازی و تحکیم مقاومت بر عهده داشت. رفیق ما با تجربه ایدئولوژیک خود همیشه برای سخت‌ترین موقعیت‌ها راه حل پیدا می‌کرد و یکی از نمونه‌های برجسته مبارز آپویی بود.

ما به عنوان همرزمانشان قول می‌دهیم که فداکاری رفقایمان یکبون و رستم را به یاد داشته و لایق شهدایمان باشیم و تاج پیروزی را بر سر راه مبارزه آنان بگذاریم. با این احساسات به همه خلق وطن‌دوست کوردستان به ویژه خانواده همرزمان یکبون و رستم تسلیت می‌گوییم.

مشخصات همرزمان شهیدمان به شرح زیر است:

نام سازمانی: یکبون شورش

نام و نام خانوادگی: نیسان آی

محل تولد: آمد

نام مادر - پدر: آیهان - محمد امین

محل و تاریخ شهادت: ۱۹ می ۲۰۲۴ / متینا

*****

نام سازمانی: رستم همدم

نام و نام خانوادگی: سدات اوزن

محل تولد: موش

نام مادر - پدر: پریخان - میصبح

محل و تاریخ شهادت: ۲۰ می ۲۰۲۴ / متینا‌.‌‌‌‌‌»