تصویر

ه‌پ‌گ یاد شهدای هفتانین را گرامی داشت

ه‌پ‌گ با گرامی‌داشت یاد ۳ گریلای شهید گفت: «آنها راهپیمایی خود را در راه آزادی در بالاترین سطح به پایان رساندند و جای خود را در تاریخ پرافتخار خلق ما گرفتند.»

اعلامیه شهید

اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است:

«مبارزان عزیز آپویی و فرزندان دلاور خلق ما، رفقای ما ناودار، دلوان و باگر در مبارزات سخت سال ۲۰۱۹ قهرمانانه جنگیدند و به شهادت رسیدند. آنها راهپیمایی خود را در راه مبارزه برای آزادی، که در آن از همه چیز خود گذشتند، در بالاترین سطح به پایان رساندند و در تاریخ خلق شریف ما جای خود را گرفتند.

فرزند قهرمان آمد و مبارز حزب ما پ‌ک‌ک، رفیق ما ناودار، در ۷ جولای ۲۰۱۹ به شهادت رسید. او با عزم و اراده فراوان به وظایف خود عمل کرد. او به عنوان یک مبارز فداکار مبارزات آزادیخواهانه خلق ما را عملی کرد. ناودار بدون کوچکترین تردیدی برای آزادی مردم و وطن مبارزه کرد. رفیق ما بر این باور بود که آزادی در کوردستان جز با جنگ و مبارزه در خط فدایی به دست نمی‌آید. رفیق ما ناودار همواره قلبش برای آزادی می‌تپید و برای همه جوانان آمد و کوردستان الگوی یک مبارز قهرمان شد. او با نگرش درست و انقلابی خود به زندگی و عزم خود در مبارزه، همیشه ما را به پیش خواهد برد.

رفقای ما دلوان و باگر هم که در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹ به عنوان مبارزانی شایسته به شهادت رسیدند با حضور در راه آزادی خشم خود را بر ضد دشمن ابراز کردند و با حضور فداکارانه خود به مبارزانی نمونه تبدیل شدند. فرزندان قهرمان بوتان و سرحد، رفقای ما دلوان و باگر با اعتقاد به ارزش‌های آزادی، عشق عمیق به رفاقت و مشارکت بی دریغ خود در طول زندگی مبارزاتی خود، حقیقت مبارزه آپویی را به نمایش گذاشتند. قول می‌دهیم یاد و خاطره رفقا دلوان و باگر را در مبارزاتشان زنده نگه داریم و آرزو و رویای آنها برای زندگی در یک وطن آزاد را پیروز گردانیم.

ما رفقایشان، این ضایعه را در درجه اول به خانواده‌های عزیز رفقای ناودار، دلوان و باگر و همچنین به همه خلق وطن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم و عهدمان را تکرار می‌کنیم که راهپیمایی شهدایمان در مسیر آزادی را به سرانجام برسانیم.

مشخصات رفقای شهیدمان به شرح زیر است:

نام سازمانی: ناودار فرات

نام و نام خانوادگی: محمد جانبَی

محل تولد: آمد

مادر- پدر: هاتیجه - عزیز

زمان و مکان شهادت: ۷ جولای ۲۰۱۹ – هفتانین

********* *********

نام سازمانی: دلوان سیپان

نام و نام خانوادگی: محمد صدیق بابات

محل تولد: سرت

مادر- پدر: مریم - صالح

زمان و مکان شهادت: ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹ – هفتانین

***********‌ **********

نام سازمانی: باگر چیا

نام و نام خانوادگی: دَوریم یلدریم

محل تولد: وان

مادر- پدر: شَکر- نجیب

زمان و مکان شهادت: ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹ – هفتانین»

******* *******