هیئت روزنامه‌نگاران، برای تارا و بهاالدین به سلیمانیه آمدند

با فراخوان ROJIN و ابتکار روزنامه‌نگاران کوردستان، گروهی از روزنامه‌نگاران به خاطر روزنامه‌نگاران گلستان تارا و هیرو بهاالدین که توسط دولت ترکیه به قتل رسیده بودند، به سلیمانیه آمدند. این هیئت به مدت سه روز در این شهر دیدارهایی خواهند داشت.

گروهی از روزنامه‌نگاران به فراخوان روزنامه‌نگاران زن کوردستان (ROJIN) و ابتکار روزنامه‌نگاران کوردستان برای روزنامه‌نگاران گلستان تارا، از اروپا به سلیمانیه آمدند.

این هیئت متشکل از روزنامه‌نگاران آلیس ماگار، اِما آدری، دلِر آکرِئی، هَندرین فرج محمد، جالان ضیایی و دَوریم آلپ به مدت سه روز در این شهر دیدارهایی انجام خواهند داد.

هیئت از شرکت رسانه‌ای چتر پروداکشن که تارا و بهاالدین در آن کار می‌کردند، خانواده بهاالدین، محل قتل‌عام، رِبین بَکر مجروح در قتل‌عام، مزار بهاالدین، بنای یادبود ساخته شده برای تارا و بهاالدین، فرماندار سلیمانیه، سازمان‌های حرفه‌ای شهر، همچنین از روزنامه‌ها و تلویزیون و رادیو بازدید خواهد کرد.

دیدارهای همبستگی با روزنامه‌نگارانی که در معرض تهدید حمله دولت ترکیه هستند، انجام خواهد شد. همچنین قرار است این هیئت در پایان این بازدید در این شهر بیانیه‌ای صادر کند.

انتظار می‌رود روزنامه‌نگارانی که در محل مشاهدات خود را انجام می‌دهند با سازمان‌های حرفه‌ای در اروپا تماس گرفته و همبستگی را سازماندهی کنند.