ک‌ج‌ک: این مقاومت شرافتمندانه باید تا رسیدن به آزادی جسمانی رهبر آپو ادامه یابد!

ک‌ج‌ک با تبریک به همه شرکت‌کنندگان در میتینگ آزادی که در آمد برگزار شد، گفت: «این مقاومت شرافتمندانه مردم ما باید تا زمان شکستن سیستم شکنجه و انزوا و تضمین آزادی جسمانی رهبر آپو ادامه و گسترش یابد.»

میتینگ آزادی

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) در بیانیه کتبی خود در رابطه با میتینگ آزادی که در ۱۳ اکتبر در آمد برگزار شد، چنین اعلام کرد:

«در روز ۱۳ اکتبر، میتینگ بزرگ آزادی در آمد برگزار شد. مردم ما به ویژه مردم آمد از سراسر باکور کوردستان، از سرحد تا بوتان، از درسیم تا فرات، وارد عمل شدند تا به شکل ده‌ها هزار نفری به میدان‌های آمد سرازیر شوند. هزاران نفر از مردم کورد و ترک از کلانشهرها و شهرهای ترکیه راهی آمد شدند. با وجود حملات، ممنوعیت‌ها و موانع دولت، مردم ما جاده‌ها، میادین و خیابان‌ها را پر کردند و به شدت واکنش خود را در برابر سیاست‌های انزوا و نسل‌کشی ابراز کردند. مردم کورد بار دیگر با نشان دادن موضع خود و دادن پیام لازم به وضوح و قویاً وفاداری خود را به رهبر آپو نشان دادند. این کنش باشکوه و پرمعنا را از صمیم قلب به همه مردم میهن‌دوست و دوستان خود به ویژه مردم شهر آمد تبریک می‌گوییم و به کنش‌شان درود می‌فرستیم. ما همچنین درود و احترام خود را به مردم ترکیه و نیروهای دموکراسی که با ایستادگی در همبستگی با مردم کورد، میتینگ آزادی را تقویت کردند، ابراز می‌داریم. همچنین درود می‌فرستیم به همه کسانی که به دلیل موانع فاشیسم نتوانستند خود را به آمد برسانند، با حرکت به سوی آزادی و ایستادگی در برابر موانع فاشیسم، پیام‌ها و نتایج لازمه را دادند.

مردم ما به قوی‌ترین شکل نشان داده‌اند که رهبر آپو مخاطب راه‌حل است

مردم ما در راهپیمایی آزادی با نشان دادن موضع خود در برابر سیاست‌های انزوا، پیام محکمی دادند. مردم ما بار دیگر به وضوح نشان دادند که مخاطب راه‌حل دموکراتیک مسئله کورد، رهبر آپو است. مردم ما و نیروهای دموکراتیک ترکیه با صدای بلند فریاد زدند که صلح شرافتمندانه در ترکیه تنها از راه‌حل دموکراتیک مسئله کورد با مخاطب قرار دادن رهبر آپو حاصل می‌شود و بر این اساس باید هرچه سریعتر انزوای تحمیلی بر رهبر آپو رفع شود. باید راه‌حلی دموکراتیک برای مسئله کورد ایجاد شود. این پیام مردم کورد را باید همه به خوبی درک کنند. هر سیاستی که بدون در نظر گرفتن موضع مردم کورد و پیام‌هایی که آنها می‌دهند، اتخاذ شود، هیچ شانسی برای موفقیت نخواهد داشت و هر بازی که بخواهند انجام دهند، شکست خواهد خورد. نه مسئله کورد و نه صلح ترکیه بدون مخاطب قرار دادن رهبر آپو محقق نمی‌شود. انزوای تحمیلی بر رهبر آپو سیاستی است که علیه این تلاش تدوین شده است. بنابراین، در حالی که انزوای مطلق تحمیلی بر رهبر آپو در امرالی برقرار است، هرگز نمی‌توان از راه‌حل و صلح صحبت کرد. این نه ممکن است و نه واقع‌بینانه. مردم ما بار دیگر این حقیقت را به طور ملموس در آمد نشان دادند. آنها به قوی‌ترین شکل نشان دادند که رهبر آپو رکن اساسی و ضامن صلح داخلی ترکیه، زندگی آزاد دموکراتیک و همبستگی و اتحاد دموکراتیک خلق‌ها است. بر این اساس از همگان می‌خواهیم که پیام‌های مردم کورد را به درستی درک کرده و بر اساس آن عمل کنند.

مردم ما با این کنش ثابت کردند که با پافشاری بر مقاومت، از همه موانع ناشی از فاشیسم می‌توان گذار کرد و موفقیت حاصل می‌شود. این مقاومت شرافتمندانه مردم ما تا شکستن نظام شکنجه و انزوا و تضمین آزادی جسمانی رهبر آپو باید ادامه و گسترش یابد.»