ک‌ج‌ک: همه را به مقاومت همه‌جانبه در برابر اشغالگری و خیانت فرامی‌خوانیم

ک‌ج‌ک گفت: «در چنین روزی که قتل‌عام دره زیلان را گرامی می‌داریم، حملات نسل‌کشی جاری در کوردستان و خیانت همدستانی که از آن حمایت می‌کند را محکوم می‌کنیم و از مردم خود می‌خواهیم که از هفت تا هفتاد ساله به مقاومت همه‌جانبه در برابر اشغال و خیانت بپردازند.»

بیانیه ک‌ج‌ک در رابطه با قتل‌عام دره زیلان

بیانیه ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) به شرح زیر است:

«در سالگرد قتل‌عام دره زیلان قرار داریم که آثار عمیقی در خاطره مردم کوردستان به جای گذاشت. دولت استعمارگر و نسل‌کش ترکیه صدها روستا و شهر را ویران کرد و ده‌ها هزار کورد از جمله کودکان و سالمندان را به قتل رساند. ما بار دیگر این قتل‌عام وحشیانه و نفرت‌انگیز دولت ترکیه را به شدت محکوم می‌کنیم. ما از کسانی که در این قتل‌عام جان خود را از دست دادند با احترام یاد می‌کنیم. یاد و خاطره همه شهدای انقلاب و دموکراسی را با احترام و قدردانی گرامی می‌داریم و در برابر یاد و خاطره گرانقدر آنان تعظیم کرده و قول خود را به شهدا تکرار می‌کنیم.

قتل‌عام دره زیلان یکی از وحشیانه‌ترین و ظالمانه‌ترین قتل‌عام در تاریخ بشریت است. این یک نسل‌کشی بزرگ با هدف نابودی کامل مردم کوردستان است. در سرتاسر منطقه سرحد که قتل‌عام در آن صورت گرفت، حملات قتل‌عام انجام شد و مردم کورد به طور کامل و بدون هیچ تبعیضی قتل‌عام شدند. تمام دره‌های کوردستان پر از جنازه کوردهای قتل‌عام شده توسط ارتش قتل‌عام‌گری که تشنه خون کوردهاست، شده بود. به همین دلیل این قتل‌عام به نام دره زیلان نامگذاری شد. زیرا دره زیلان از جنازه‌ی افراد به قتل رسیده پر شده بود.

چنین قتل‌عام وحشیانه‌ای تنها می‌تواند نتیجه خصومت عمیق باشد و قتل‌عام دره زیلان عمق ذهنیت دولت ترکیه بر اساس دشمنی با کوردها را آشکار کرد. خصومت دولت ترکیه با مردم کورد همانند قتل‌عام درسیم، در قتل‌عام دره زیلان به وضوح آشکار شد.

قتل‌عام دره زیلان نیز مانند همه قتل‌عامها علیه مردم کورد، در برابر چشمان جهانیان اتفاق افتاد، اما هیچکس علیه تمام قتل‌عام‌ها و جنایات علیه بشریت که توسط دولت ترکیه مرتکب شده سخنی به میان نیاورد. امروز جهان در برابر حملات و قتل‌عام مردم کورد سکوت کرده است. دولت‌ها نه تنها در مقابل قتل‌عام مردم کورد سکوت می‌کنند، بلکه با وارد شدن به انواع روابط با دولت ترکیه و ارائه انواع حمایت‌ها، شریک قتل‌عامها می‌شوند. ما بار دیگر این نگرش دولت‌ها را محکوم می‌کنیم و به همه هشدار می‌دهیم که از سیاست‌های نسل‌کشی دولت ترکیه علیه کوردها بیش از این حمایت نکنند.

بی‌شک فشارها، حملات و قتل‌عام مردم کورد را از موضع آزادیخواهانه منصرف نکرده است. مقاومت مردم کورد در آگری، درسیم، مهاباد، قامشلو و حلبجه هیچ گاه پایانی ندارد. رهبر آپو در سال ۱۹۷۷ به منطقه قتل‌عام دره زیلان رفت و اولین جلسات جامع را با انقلابیون کوردستان برگزار کرد و یکی از اولین گام‌های مبارزات آزادی کوردستان را برداشت. امروز به واقعیت مردمی رسیده‌ایم که با هیچ حمله‌ای شکست نمی‌خورند، همه حملات نسل‌کشی را با مقاومت در هم می‌شکنند و گام به گام به سوی آزادی پیش می‌روند. مردم کوردستان با موضع تسلیم‌ناپذیر و مبارزه بی‌وقفه خود صحیح‌ترین پاسخ را به قتل‌عامها دادند.

امروز دولت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ به سیاست‌های قتل‌عام و نسل‌کشی علیه مردم کورد ادامه می‌دهد. این دولت فاشیستی از روز تأسیس خود در یک حمله بی‌وقفه برای انجام نسل‌کشی کوردها بوده است. حملات اشغالگری جدید علیه باشور کوردستان ادامه قتل‌عامهای تاریخی و حملات نسل‌کشی است. از سوی دیگر پ‌دک به متعهدترین همکار و همدست در حملات اشغالگرانه به باشور کوردستان تبدیل شده و به بخش و عامل نسل‌کشی کوردها تبدیل شده است. در چنین روزی که قتل‌عام دره زیلان را گرامی می‌داریم، حملات نسل‌کشی جاری در کوردستان و خیانت همدستانی که از آن حمایت می‌کند را محکوم می‌کنیم و از مردم خود می‌خواهیم که از هفت تا هفتاد ساله به مقاومت همه‌جانبه در برابر اشغال و خیانت بپردازند.»