کمیته شهیدان پژاک یاد شهدای ماه جولای را گرامی داشت

کمیته شهیدان حز حیات آزاد کوردستان ‌(پژاک‌) با انتشار بیانیه‌ای کتبی یاد شهدای ماه جولای را گرامی داشت.

بیانیه پژاک

کمیته شهیدان پژاک با انتشار بیانیه‌ای کتبی یاد شهدای ماه جولای «اقبال مرادی، اویندار گاره، برفین چلچمه و عگید مهاباد» را گرامی داشت.

متن بیانیه کمیته‌ی شهیدان پژاک به شرح زیر می‌باشد :

 «شهدا، روشنی‌بخش راه مبارزه و قهرمانان واقعی هستند

در ششمین سالگرد شهادت رفیق اقبال مرادی و سیزدهمین سالگرد شهادت رفقا، مریم ولیکو با نام سازمانی «اویندار گاره»، سروه‌ فتح‌اللهی با نام سازمانی «برفین چلچمه» و محمد بادوزاده با نام سازمانی «عگید مهاباد»، یاد و خاطره‌ی این رفقا و تمامی شهدای ماه جولای را گرامی می‌داریم.

رفیق اقبال مرادی سال ۱۹۶۱ در خانواده‌‌ای میهن‌دوست در شهر مریوان دیده به جهان گشود، در اوان جوانی وضعیت نابسامان و بحرانی جامعه‌ و کوردستانِ تحت استیلا و اشغالِ دشمنان را درک کرد. بسان جوانی آگاه و جسور، عصیان نمود و جهت پایان بخشیدن به ظلم و ستمِ موجود، مسیر ایستادگی و پیکار را درپیش گرفت. وی مبارز و میهن‌‌دوستی راستین بود که هیچ‌گاه در قبال آلام و رنج‌های مردم بی‌تفاوتی و سکوت اختیار نکرد. شهید اقبال دارای خوانشی صحیح از سرمنشاء مشکلات و معضلات بود، یگانه راه برونرفت و برساخت جامعه‌ای آزاد و دمکراتیک را در مبارزه و انقلاب می‌دانست و در نهایت صداقت و جسارت نیز، در این طریق گام برمی‌داشت. بارها از سوی نظام فاشیست و تمامیت‌خواه حاکم تهدید و تحت‌ انواع فشار‌ها قرارگرفت، تبعید و زندانی شد، حتی با  توطئه‌ و دسیسه‌چینی، ایشان را ترور کردند که به شدت زخمی شد، اما هر بار، با شور و شوقی انقلابی و اراده‌ای مصمم‌تر به مبارزه ادامه داد.

بعد از آشنایی با افکار و اندیشه‌های رهبر آپو و مبارزات جنبش آپویی، فعالیت‌ و مبارزه‌ی رفیق اقبال به‌مراتب بیشتر و تاثیرگذارتر شد، ایشان خود نیز بارها بیان می‌کرد که بعد از آشنایی با فکر و فلسفه‌ی رهبر آپو و خط‌مشی مبارزاتی‌اش، بهترین و موثرترین مسیر مبارزه را یافته است. شهید اقبال انسانی آگاه، آزاد و معتمد اقشار مختلف جامعه بود. علاوه بر فعالیت‌های سیاسی و نظامی، در برخی از نهادهای مدنی و حقوق بشری نیز حضوری فعال و چشمگیر داشت، عضو هیئت اجرایی جمعیت حقوق بشر کوردستان بود و به‌ شیوه‌ای جدی و مستمر وضعیت زندانیان سیاسی را پیگری و از حقوقشان دفاع می‌کرد. رفیق اقبال با این فعالیت‌ها و پیکار خستگی‌ناپذیرش برای تمامی آزادی‌خواهان الهام‌بخش و به نمونه و نماد مقاومت انقلابی مبدل شده بود. به دلیل برخورداری از همین روحیه‌ی والای مبارزه‌گری و عدم تسلیمیت‌پذیری بود که مزدوران و عوامل اطلاعاتی رژیم حتی در جنوب کُردستان نیز جهت ترور ایشان همواره در تکاپو و توطئه‌گری بودند، این مبارز و میهن‌دوست راستین نهایتا در ۱۷/۷/۲۰۱۸ طی اقدامی شنیع و بزدلانه توسط مزدوران رژیم در منطقه‌ی پنجوین واقع در جنوب کردستان ترور و به شهادت رسید.  

سال ۲۰۱۱ نظام مرتجع و فاشیست حاکم بر ایران که از گسترش مبارزات حزب حیات آزاد کُردستان به‌ وحشت افتاده بود، اقدام به حملات سنگین و همه‌جانبه‌ای علیه‌ مواضع گریلا‌ها در کوهستان قندیل کرد، در پاسخ به این حملات، نیروهای گریلا نبرد و مقاومتی کم‌نظیر از خویش به‌نمایش گذاشته و ضربات مهلکی را به نیروهای رژیم وارد کردند، در جریان این نبرد و مقاومت حماسی و تاریخی، شماری از رفقای گرانقدرمان نیز به شهادت رسیدند، رفقا عیگد مهاباد، اویندار گاره و برفین چلچمه سه تن از این رزم‌آوران جوان و ازخودگذشته بودند که در تاریخ ۱۶/۷/۲۰۱۱ در تپه‌ی شهید فرزاد واقع در کوهستان قندیل تا آخرین نفس مقاومت کردند و در نهایت شرف و شکوه به کاروان شهدای راه آزادی، دمکراسی و عدالت اجتماعی پیوستند.

بار دیگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ رفقا، اقبال مرادی، عگید مهاباد، اویندار گاره، برفین چلچمه و تمامی شهدای راه آزادی، عهد می‌بندیم که تا آخرین نفس بر مبنای خط‌مشی شهدا به مبارزه ادامه دهیم و با گسترش هرچه بیشتر مبارزه و جامه‌ی عمل پوشاندن به اهداف و آرمان‌‌هایشان، انتقام راستین آن‌ها را گرفته و نام و یادشان را برای همیشه جاودانه‌تر کنیم. همچنین از تمامی آحاد خلقمان به‌ويژه جوانان و زنان دعوت می‌کنیم که بیش‌ازپیش نسبت به صیانت از شهدا و زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره‌ی آن‌‌ها اهتمام ورزند.

کمیته‌ شهیدان حزب حیات آزاد کُردستان- پژاک

۱۷/۷/۲۰۲۴

مشخصات شهدا:

نام و نام خانوادگی: اقبال مرادی

تاریخ و محل تولد: ۱۹۶۱ مریوان

تاریخ و محل شهادت: ۲۰۱۸ پنجوین

*****

نام و نام خانوادگی: محمد بادوزاده

نام سازمانی: عگید مهاباد

نام مادر: عایشه(دایه توران)

نام پدر: جهانگیر

تاریخ و محل تولد: ۱۹۸۵ مهاباد

تاریخ و محل ملحق شدن: ۲۰۱۰ قندیل

تاریخ و محل شهادت: ۱۶/۷/۲۰۱۱ قندیل

*****

نام و نام خانوادگی: سروه فتح‌اللهی

نام سازمانی: برفین چلچمه

نام مادر: شایسته

نام پدر: محمد

تاریخ و محل تولد: ۱۹۹۱ سقز

تاریخ و محل ملحق‌شدن: ۲۰۱۰ سقز

تاریخ و محل شهادت:  ۱۶/۷/ ۲۰۱۱ قندیل

*****

نام و نام‌خانوادگی: مریم ولیکو

نام سازمانی: اویندار گاره

نام مادر: بحریه

نام پدر: مصطفی

تاریخ و محل تولد: ۱۹۸۵ حلب

تاریخ و محل ملحق‌شدن: ۲۰۰۰ حلب

تاریخ و محل شهادت: ۱۶/۷/۲۰۱۱ قندیل.»