تصویر

عملیات مبارزان آزادی کوردستان در شهرهای آمد و دِریک

مبارزان آزادی کوردستان (ماک) اعلام کرد که در چارچوب روزهای کنش برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، یک کامیون را در شهر دِریک به آتش کشیدند و بنری را در آمد آویزان کردند.

ماک در بیانیه‌ای مکتوب گفت: «مبارزان ما در محله ۵ نیسان منطقه رزان شهر آمد در شب ۴ اکتبر عملیاتی را انجام دادند و بنری با نوشته «انزوای تحمیلی را شکست بده، رهبر آپو را آزاد کن» و تصویر رهبر آپو در خیابان ساکاریا نصب کردند.»

در این بیانیه جزئیات زیر در مورد عملیات در دِریک آمده است: «مبارزان ما در ۴ اکتبر ساعت ۲۱:۳۰ یک عملیات سابوتاژ را علیه یک کامیون ترانزیتی در شهر دِریک استان مِردین انجام دادند. کامیونی که مشخص شد متعلق به فاشیست‌ها بود، در بزرگراه مردین-رحا هدف قرار گرفت و با محموله آن به آتش کشیده شد. در نتیجه این عملیات کامیون آتش گرفت و به همراه محموله آن منهدم شد.»

این بیانیه با این عبارات خاتمه یافت: «عملیات ما علیه توطئه ۹ اکتبر و انزوای تحمیل شده بر رهبر آپو انجام شد. گسترش جنگ آزادی و نابودی فاشیسم در برابر اقدامات غیر انسانی علیه رهبر آپو وظیفه میهن‌دوستانه هر کورد شریف و با کرامت است. بیایید همه استعمارگران را در باتلاق هرج و مرج و جنگی که ایجاد کردند دفن کنیم و آزادی خلق‌ها را تضمین کنیم.»