تصویر

عملیات مبارزان آزادی کوردستان علیه اشغالگران

مبارزان آزادی کوردستان ‌‌(ماک‌) در ادامه عملیات خود علیه اشغالگران و فاشیست‌ها در اعتراض به توطئه ۹ اکتبر گفت: «ما همه را با روحیه مقاومت مادران‌مان به مبارزه فرا می‌خوانیم.»

عملیات‌های ماک

مبارزان آزادی کوردستان (ماک) در آمد با نارنجک‌های دستی به اشغالگران حمله کرد و یک افسر پلیس مجروح شد. در گَوَر دوربین‌های امنیتی اشغالگران منهدم شد.

در بیانیه‌ای که در رابطه با این عملیات‌ها منتشر شد، آمده است:

«روز ۱۳ اکتبر حوالی ساعت ۲۳:۰۰، مبارزان ما عملیاتی را علیه نقطه نگهبانی ساختمان خدمات اضافی پاسگاه پلیس ضد شورش وابسته به پاسگاه پلیس منطقه رزان شهر آمد انجام دادند. مبارزان ما برای پاسخگو کردن این اشغالگران که به شکلی فاشیستی و وحشیانه به مردم ما که برای آزادی علیه رهبر آپو به خیابان‌ها آمدند حمله کردند، عملیات انجام دادند. اگر چه اشغالگران پس از این عملیات حمله و عملیاتی را علیه مبارزان ما آغاز کردند، اما مبارزان ما به سلامتی به مکان‌های خود بازگشتند. تصاویر عملیات انجام شده به دلیل مشکلات امنیتی و فنی قابل پخش نیست.

در تاریخ ۱۵ اکتبر حوالی ساعت ۲۱:۰۰، مبارزان ما عملیاتی را علیه دوربین‌های امنیتی اشغالگران در محله اورمان شهر گَوَر انجام دادند. دوربین‌ها وابزار نصب شده در ساختمانی در منطقه برای نظارت بر معابر منطقه و تحت فشار قرار دادن مردم میهن‌دوست ما توسط مبارزان ما شناسایی و هدف قرار گرفت. در نتیجه این عملیات، این دوربین‌های متعلق به پلیس اشغالگر توسط مبارزان ما منهدم شد...

نیروهای اشغالگر ترکیه باید بدانند که در برابر این حملات پست‌فطرتانه علیه مادران و مردم‌مان، ما همه اشغالگران و نهادهای آنها را هدف قرار خواهیم داد.

ما از همه مردم میهن‌دوست خود می‌خواهیم که با روحیه مقاومت مادران صلح مبارزه کنند و فاشیسم را در خونی که ریخته‌اند غرق کنند. امروز روزی است که با روحیه بسیج حول رهبر آپو و گریلاهای آزادی متحد شویم و مبارزه را به پیروزی برسانیم.»