تصویر

‌«مطابق دین اسلام خاک ما برای آنان حرام است»

مُلای دینی، استاد مژده بیان کرد که ترکیه به دلیل اصلی خالی از سکنه شدن روستا‌های مرزی بسیاری مبدل شده است و کاری کرده است که اذان در مساجد آنان خوانده نمی‌شود، این کار چه در دین اسلام و چه در قوانین جهانی یک تخلف و نقض آشکار حقوق می‌باشد.

واکنش‌های خلق در مقابل اشغالگری دولت فاشیست ترکیه هر چه می‌گذرد افزایش می‌یابد. ملای دینی، استاد مژده به اشغالگری‌های دولت ترکیه واکنش نشان داد و گفت‌‌‌: ‌‌‌«ما به عنوان ملاهای دینی این حملات علیه خاک خود را بشدت محکوم می‌کنیم. همانگونه که پیامبر ما در سخنان خداحافظی خود به ما گفته است، خاک، شرف و خون شما به یکدیگر حرام می‌باشد، به همان شیوه خاک و میهن ما نیز برای ترکیه و هر کشور دیگری که بخواهند از مرزها عبور کنند، حرام و غیرقابل قبول است.‌»

ملای دینی، استاد مژده بیان کرد زمانیکه به یک خلق ظلم می‌شود، تمام دنیا برضد آن واکنش نشان می‌دهد، ما کوردها هم همیشه در برابر اعمال ظلم و زورگویی در هر منطقه‌ای واکنش نشان می‌دهیم. اما در مقابل این اعمال علیه کوردستان توسط اشغالگران، عدم موضع‌گیری و سکوت عجیب دیگر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی را شاهد هستیم. ترکیه به دلیل اصلی خالی از سکنه شدن روستا‌های مرزی بسیاری مبدل شده است و کاری کرده است که اذان در مساجد آنان خوانده نمی‌شود، این کار چه در دین اسلام و چه در قوانین جهانی یک تخلف و نقض آشکار حقوق می‌باشد. ماموستا مژده گفت لازم است تما کشورها علیه این تخلفات دولت ترکیه در خاک خلق کورد واکنش نشان بدهند.

ماموستا مژده همچنین اعلام کرد که وظیفه تمام طرفین سیاسی و خلق است که علیه این اشغالگری ایستادگی کنند و موضع‌‌گیری خود را نشان بدهند و گفت‌:‌‌ ‌«پیام من برای تمام طرفین این است، این اشغالگری علیه خاک و شرف خود را قبول نمی‌کنیم و همگان باید بدون هیچ تفاوت رنگی و فکری علیه این اشغالگری ترکیه ایستادگی کنند.»