ن‌پ‌گ‌: ما پیرو راه شهدا خواهیم بود

فرماندهی قرارگاه ن‌پ‌گ، یاد شهدای ماه می را با احترام و قدردانی گرامی داشت و گفت‌: ‌«ما راهپیمایی خود ‌«رهبری آزاد، کوردستان آزاد» را هر روز گسترش داده و اعلام می‌کنیم که مصمم هستیم که شهدای‌مان را با پیروزی سرافراز کنیم.‌»

بیانیه ن‌پ‌گ در ارتباط با شهدای ماه می

فرماندهی قرارگاه مرکزی مدافع خلق ‌(ن‌پ‌گ) گفت‌: ‌«در ماه می کادرها و مبارزان پیشاهنگ بسیاری از جنبش آزادی کوردستان و مبارزه انقلاب ترکیه به کاروان شهدا پیوستند. یکی از بنیانگذاران حزب ما، رفیق رهبر آپو و انقلابی انترناسیونال پیشاهنگ، رفیق حقی کارَر بود که مورخ ۱۸ می ۱۹۷۷ شهید شد. به همین دلیل از سوی حزب و خلق‌ما روز ۱۸می به مثابه ‌«روز شهدا» و ماه می نیز به مثابه ‌«ماه شهدا» پذیرفته شده و اعلام شده است.

بیانیه ن‌پ‌گ به شرح زیر است‌:

‌«۱می روز شهادت عبدلقادر چوبوکچو، فرمانده ایالت گارزان،  رمضان کاپلان‌‌‌‌‌‌ ‌(جلال هوجا) و فرمانده ارجمند جودی، شهید حمزه و رفقایش است. ۲ می نیز روز شهادت اولین فرماندهان‌ما شهید محمد قره‌سونگور و رفیق ابراهیم بیلگین است، فرمانده‌ما در منطقه مرکزی، آزاد سیسر و چکدار احمد نیز در همین روز شهید شده‌اند. همچنین در روز ۴ می ۱۹۳۷ نیز برای آغاز نسل‌کشی درسیم ده‌ها هزار کورد به قتل رسیده و به مرتبه شهادت رسیدند. ۶ می روز شهادت دنیز گزمیش، یوسف اصلان و حسین اینان است. روز ۹ می نیز روز شهادت پیشاهنگان ارجمند پژاک، فرزاد کمانگر، شیرین علم‌هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و یکی از فرماندهان پیشاهنگ ه‌ب‌د‌ه، رفیق اولاش بایراقداراوغلو می‌باشد. ۱۱ می روز شهادت هوزان مزگین ‌(غربت آیدین) است. روز ۱۲ می روز شهادت لیلا قاسم و چهار رفیق او می‌باشد. ۱۶ می روز شهادت رفقا، هلین صالح و اوزان و ده‌ها رفیق دیگر می‌باشد. ۱۸ می روز شهادت چهارها ‌(فرهاد کورتای، اشرف آنیک، محمود زنگین و نجمی اونر) و پیشاهنگ انقلابی، ابراهیم کایپاک‌کایا می‌باشد. ۱۹ می روز شهادت خلیل چاوگون و مسلم باران است. روز ۲۲ می نیز روز شهادت ۱۶ رفیق ما است که در سال ۲۰۰۱ در منطقه چولیک از سوی دولت ترکیه توسط سلا‌ح‌های شیمیایی شهید شدند.  ۲۵ می نیز روز شهادت احمد کَسیپ ‌(جمشید) و فدائیان پیشاهنگ نیروهای یگان ویژه ‌آندوک و ئیرش می‌باشد. ۲۷ می روز شهادت رفیق اسماعیل نازلیکول ‌(قاسم انگین) است. ۳۱ می نیز روز شهادت پیشاهنگ انقلاب ترکیه،‌ سینان جمگیلی و رفقایش است. بدلیل اینکه هزاران قهرمان در این ماه شهدا به شیوه‌ای حماسی مقاومت کرده و شهید شده‌اند، ماه می به ماه شهدا مبدل شده و معنای بزرگی بدست آورده است. ما در ۴۷مین سالگرد پیشاهنگ بزرگ ما،‌ رفیق حقی کارَر در شخص ایشان یاد تمام شهدای ماه می و یاد تمام شهدای انقلاب را با احترام و قدردانی گرامی می‌داریم. قول می‌دهیم که یا و خاطره شهدا را با پیروزی،‌ سرافراز ساخته و مبارزه خود را زنده نگه داریم.

راهپیمایی پ‌ک‌ک، راهپیمایی انتقام شهداست

حزب ما پ‌ک‌ک بر بنیاد اینکه معنادارترین و صحیح‌ترین پاسخ را به شهادت‌ رفیق حقی کارَر بدهد از سوی رهبر آپو بنا نهاده شد. معنا و ارزشی را که رهبر آپو برای شهدا و مقام شهید قائل می‌شود و تحول آن واقعیت شهدا به حقیقت بزرگ ایدئولوژیک در معنویات و معیار مبارزه، شخصیت پ‌ک‌ک را تعیین نموده است. در نیم‌قرن مبارزه پ‌ک‌ک، قهرمانان بی‌شماری شهید شده‌اند،‌ اما این را نیز از یاد نبرده است که خون آنان را روی زمین نگذاشته و پرچم آنان را سرپا نگه داشته و مبارزه آنان را به پیش‌برده است، کوشش کرده است که هر شهید خود را به دلیلی مبدل کند تا تاثیرگذارتر باشد و شایسته شهدا شود. همانگونه که رفیق شهید ما سرخوبون سرحد در آخرین پیام خود بیان داشته است‌‌‌؛ در شخص مبارزان پ‌ک‌ک،‌ تاریخ و یک ملت علیه دشمن مبارزه کرده و از آن حسابخواهی می‌کنند. راهپیمایی پ‌ک‌ک، راهپیمایی تاریخی حسابخواهی و انتقام شهدا است. شهدای ما نه تنها به مانند یک قهرمان شهید شده‌اند، از اعماق قلب و ذهن خلق‌ما که دل به پ‌ک‌ک داده‌اند، اصیل‌ترین احساسات را ایجاد کرده‌اند، خشم خود را نیرومند ساخته‌اند،‌ شجاعت خود را قدتمند کرده‌اند، باور ما را افزایش داده‌اند، امید ما را زنده‌ نگه‌ داشته‌اند، معنویات ما را نیرومند کرده و حیاتی آزاد را گره به گره برای ما بافته و آفریده‌اند. به همین علت شهدای ما، به حقیقتی مبدل شده‌اند که همیشه می‌زیند،‌ مشعل آزادی ما و همیشه راهنمای ما هستند،‌ به نیرویی فرمان دادن به ما مبدل شده و ما را مدیریت می‌کنند. حزب ما پ‌ک‌ک که بر اساس این واقعیت‌ها به ‌«حزب شهدا» مبدل شده است، امروزه با پیروی از خط شهدا، مبارزه آزادی خود را بدون تردید ادامه می‌دهد.

ارتش جاودانگان پ‌ک‌ک در مبارزه آزادی ما که بی‌وقفه ادامه دارد، هرروز گسترش می‌یابد، هر شهادت، هر حماسه قهرمانی که به مثابه یک داستان نوشته می‌شود،‌ و ایستار فدائی آپویی ما را به سوی پیروزی می‌برد، زمانیکه به ۴۸مین سالگرد ماه شهدا می‌رسیم، ما شاهد این مورد می‌باشیم‌؛ راهپیمایی شهادت قهرمانی را  رفقایی در هر منطقه‌ از کوردستان،‌ قهرمانانه مقاومت کرده و با ایستار و جنگ خود خط شهدا را به شیوه‌ای صحیح نمایندگی می‌کنند. تا زمانیکه فرزندان کوردستان که بی‌باکانه می‌جنگند و با شجاعتی عظیم مبارزه می‌کنند، وجود داشته باشند، آرمان آزادی ما هرگز شکست نخواهد خورد و یقینا پیروز خواهد شد.

ما نیروهای مدافع خلق کوردستان که به پیشاهنگی حزب شهیدان پ‌ک‌ک می‌جنگیم، اعلام می‌کنیم که ما همیشه پیرو خط شهدا خواهیم بود،‌ ما راهپیمایی خود ‌«رهبری آزاد، کوردستان آزاد» را هر روز گسترش داده و ما مصمم هستیم که یاد و خاطره شهدای‌مان را با پیروزی سرافراز کنیم و زنده‌ نگه داریم. بر این اساس‌ ما یکبار دیگر با احترام و قدردانی یاد شهدای خود را گرامی می‌داریم وبرای اینکه هرگز از مدافع زندگی که شایسته یاد و خاطره آنان باشد تنزل نکرده و مبارزه کنیم، قول خود را دوباره بیان می‌داریم.‌»