پ.د.ک از راه‌ پیمایی معترضان به اشغالگری ترکیه جلوگیری کرد

پ.د.ک مانع راهپیمایی فعالانی شد که به سمت بهدینان به راه افتاده بودند. سازمان دهندگان این راهپیمایی می‌گویند، ممانعت از انجام راهپیمایی مشخص کرد که ترکیه با هماهنگی با این نیروهای داخلی اشغالگری را آغاز کرده است.

جوانان و زنان میهن‌دوست کوردستان با شرکت در پارک سبز شهرک کویه راه‌ پیمایی اعتراضی خود را بسوی بهدینان آغاز کرده بودند. شرکت کنندگان اعلام کرده بودند که به عنوان سپر زنده انسانی به بهدینان می‌روند.

پس از آنکه نظامیان پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) عصر روز یکشنبه ٣٠ می/ ٩ خرداد در ایست و بازرسی دیگله از راهپیمایی جوانان میهن‌دوست کوردستان و زنان جوان مبارز کوردستان جلوگیری کردند شرکت کنندگان در این آکسیون بیانیه‌ای را خطاب به افکار عمومی کوردستان قرائت کردند.

در بیانیه اعلام شده است؛ "ممانعت از انجام فعالیت‌ها و اعتراضات خدمت به اشغالگریی است که دولت ترکیه در جنوب کوردستان انجام می‌دهد."

بیانیه می‌افزاید:"دولت ترکیه از همه‌ی سلاح‌ها و تاکتیک‌های جدید خود برای اشغال جنوب کوردستان استفاده می‌کند و به همین دلیل جوانان میهن‌دوست و زنان جوان مبارز، کمپینی علیه اشغالگری با عنوان «به جنگ برای آزادی بیاید» را آغاز کرده‌اند و می‌خواهند دوشادوش گریلا علیه اشغالگری بایستند. جوانان میهن‌دوست و زنان جوان مبارز قصد داشتند به مناطق گریلا در بهدینان بروند اما نظامیان پ.د.ک مانع آنها شدند. این مسئله نشان می‌دهد که ترکیه با هماهنگی با این نیروهای داخلی اشغالگری را آغاز کرده است و آنها بخشی از اشغالگری هستند. سکوت در مقابل اشغالگری خیانت است، به همین دلیل ما صدها راه دیگر برای انجام دادن اعتراضات پیدا خواهیم کرد و تا پایان دادن به اشغالگری به اعتراضات خود ادامه می‌دهیم."