پ‌ک‌ک: در سال دوم کارزار قوی‌تر شرکت کنیم

پ‌ک‌ک در بیانیه‌ای که به مناسبت سالگرد توطئه ۹ اکتبر منتشر کرد، نیروهای توطئه‌گر را محکوم کرد و خواستار مشارکت قوی‌تر در کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» شد.

توطئه ۹ اکتبر

کمیته اجرایی حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) طی بیانیه‌ای نیروهای سازماندهی توطئه بین‌المللی که با خارج کردن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از سوریه در ۹ اکتبر ۱۹۹۸ آغاز شد را محکوم کرد. در این بیانیه که به کارزار با هدف آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد نیز توجه شده است، آمده است: «ما یک بار دیگر توطئه را محکوم می‌کنیم، یک بار دیگر یاد و خاطره شهدای قهرمان ۲۶ سال مبارزه بزرگ با توطئه را گرامی می‌داریم و از همه مردم، به ویژه زنان و جوانان و دوستان خود می‌خواهیم که با قدرت و گسترده‌تر در کنش‌های آغاز دومین سال کارزار شرکت کنند.»

بیانیه کمیته اجرایی پ‌ک‌ک به این شرح است: «بیست و ششمین سالگرد حمله توطئه بین‌المللی ۹ اکتبر ۱۹۹۸ را تجربه می‌کنیم که هدف آن نابودی رهبر آپو، انحلال پ‌ک‌ک و تکمیل نسل‌کشی کوردها بود. کارزار جهانی آزادی که آخرین مرحله برنامه‌ریزی شده از مبارزه بزرگ ۲۶ ساله علیه توطئه و با هدف آزادی جسمانی رهبر آپو است، اولین سال خود را به پایان رسانده و وارد دومین سال خود می‌شود. نیروهای توطئه‌گر به رهبری آمریکا با حملاتی که ۲۶ سال انجام می‌دهند خاورمیانه را به حمام خون تبدیل کرده‌اند. مبارزه ۲۶ ساله برای آزادی و دموکراسی که توسط مردم و دوستان ما به رهبری رهبر آپو انجام شد، آینده ما را روشن کرد و امید را برای همه بشریت به ارمغان آورد.

بر این اساس ابتدا توطئه بین‌المللی ۹ اکتبر را در بیست و ششمین سالگرد آن بار دیگر محکوم می‌کنیم و از تمامی نیروهای توطئه‌گر دعوت می‌کنیم تا در این سیاست‌های ظالمانه که جنایت علیه بشریت است، تجدید نظر کنند. ما به مواضع تاریخی و مقاومت بی‌نظیر رهبر آپو در برابر حمله توطئه ۲۶ ساله درود می‌فرستیم و اعلام می‌کنیم که همیشه بر پایه این خط‌مشی پیروزی استوار خواهیم بود. به مبارزه عظیمی که مردم و دوستان ما به رهبری زنان و جوانان در ۲۶ سال گذشته علیه توطئه انجام داده‌اند درود می‌فرستیم. به همه کسانی که دومین سال کارزار آزادی جهانی را که هدف آن آزادی جسمانی رهبر آپو و حل مسئله کورد است، در هر زمینه‌ای با کنش‌ها مورد استقبال قرار می‌دهد درود می‌فرستیم و برایشان آرزوی موفقیت داریم. ما یاد همه شهدای قهرمان مقاومت فداکارانه 'شما نمی‌توانید خورشید ما را تاریک کنید' در برابر توطئه ۹ اکتبر و ده‌ها هزار شهیدمان از رفقای خالد اورال و آینور آرتان گرفته تا رفیق درسیم نورحق، عضو کمیته مرکزی پ‌ک‌ک را با احترام، عشق و سپاس گرامی می‌داریم. ما اعلام می‌کنیم که با مبارزه برای آزادی و دموکراسی که در امتداد خط رهبری و شهدا انجام می‌دهیم، حمله توطئه بین‌المللی و نظام انزوا، شکنجه و نسل‌کشی امرالی را که ادامه می‌دهد، کاملاً شکست خواهیم داد.

همانطور که مشخص است، حمله توطئه بین‌المللی در چارچوب جنگ جهانی سوم سازماندهی شد و همزمان با این جنگ به اجرا درآمد. بر این اساس نیروهایی که جنگ جهانی سوم و حمله توطئه بین‌المللی را توسعه دادند، همین نیروها بودند. این نیروها که می‌خواهند از آزادی کوردها و دمکراتیک شدن خاورمیانه بر اساس نابودی رهبر آپو جلوگیری کنند، در طول ۲۶ سال خاورمیانه و بسیاری از نقاط جهان را به حمام خون تبدیل کرده‌اند. آنها حملات جنگ ویژه خود را در قالب گلادیو در سراسر جهان، علیه همه ستمدیدگان و مردم ستمدیده به ویژه زنان تشدید کردند. درست مانند قتل‌عام جامعه، آنها تخریب طبیعت را نیز توسعه دادند و فضاهای اساسی زندگی بشریت را به مرز انقراض رساندند. با همه اینها، نظام مدرنیته سرمایه‌داری جهانی به بزرگترین خطری تبدیل شده است که واقعیت زندگی طبیعی و اجتماعی بشر امروز را تهدید می‌کند.

اما نیروهای توطئه بین‌المللی هر کاری هم که بکنند و از هر روشی استفاده کنند نیز در حملات خود موفق نمی‌شوند. موضع تاریخی و مقاومت بزرگ رهبر آپو حملات توطئه‌گری را شکست داد. رهبر آپو با مواضع آزادیخواهانه و سبک مقاومت خود سیاست تخریب، اعدام و فرسایش را نابود کرد. او با نظام تمدن دموکراتیک و پارادایم مدرنیته دموکراتیک که توسعه داد، ذهنیت و مبانی ایدئولوژیک حمله توطئه‌آمیز را شکست داد. او با مبدل ساختن خود به رهبر جهانی که راه رهایی را به همه ستمدیدگان نشان داد، دیوارهای شکنجه و انزوا را در امرالی درهم شکست. اکنون، بر اساس بیان حقیقت آپویی و روشنگری، تمام بشریت در حال آگاه شدن است، مدرنیته دموکراتیک را در برابر مدرنیته سرمایه‌داری سازماندهی و توسعه می‌دهد.

بدون شک نیروهای حزبی و گریلایی ما به رهبری رهبر آپو بیشترین مقاومت را در مقابل توطئه نشان دادند. کادرها و میهن‌دوستان حزب ما به مدت ۲۶ سال با شعار 'شما نمی‌توانید خورشید ما را تاریک کنید' مقاومتی کاملا فداکارانه ایجاد کردند. گریلاهای ه‌پ‌گ و یژا استار در تمام مناطق حفاظتی مدیا به ویژه در زاپ و سراسر کوردستان حماسه‌های تاریخی مقاومت را نوشتند. با بازسازی خود و توسعه جنگ هماهنگ تونل-تیم، ارتش فاشیستی آک‌پ-‌م‌ه‌پ را در مناطق حفاظتی مدیا در بن‌بست قرار داد. امروز، عملیات‌های قهرمانانه گریلاهای آزادی کوردستان، نیروهای فاشیست نسل‌کش را ویران می‌کند و مایه روحیه و شور و نشاط همه نیروهای آزادی و دموکراسی می‌شود.

البته تحت رهبری رهبر آپو و گریلا، زنان و جوانان بیشترین مقاومت را می‌کنند و مقاومت آزادیخواهانه مردم و دوستان ما را در برابر توطئه رهبری می‌کنند. جوانان کورد اصلی‌ترین نیرویی هستند که همه اشکال مبارزه را از گریلا گرفته تا کنش‌های توده‌ای را سازماندهی و اجرا می‌کنند. زنان کورد که با شعار 'ژن، ژیان، آزادی' سراسر جهان را تحت تاثیر خود قرار دادند، با بسیج زنان در سراسر جهان با انقلاب آزادی زنان که توسعه دادند، مبارزه برای آزادی جسمانی رهبر آپو را رهبری می‌کنند. مقاومت آزادی به رهبری زنان و جوانان در حال گسترش به ترکیه، خاورمیانه و کل جهان است و مردم میهن‌دوست و دوستان دموکرات ما را در هر زمینه‌ای بسیج می‌کنند. در بیست و ششمین سالگرد توطئه بین‌المللی، مبارزه با نظام شکنجه، انزوا و نسل‌کشی امرالی و هدف قرار دادن آزادی جسمانی رهبر آپو به اوج خود رسیده و در سراسر جهان گسترش یافته است.

مردم میهن‌دوست و دوستان ما!

نتایج ۲۶ سال مبارزه با توطئه به خوبی نشان می‌دهد که می‌توان در برابر حمله توطئه بین‌المللی مقاومت کرد و توطئه را شکست داد. با مبارزاتی که تاکنون انجام شده، ده‌ها نقشه توطئه نقش بر آب شده و حمله توطئه‌آمیز ناکام مانده است. مبارزه نبوغ‌آمیز رهبر آپو و صیانت‌ محکم و قوی و اجرای این مبارزه توسط جنبش ما، مردم و دوستان ما، توطئه بین‌المللی را از بین برده است. دیگر قدرت‌های منطقه‌ای به‌ویژه ترکیه که به فراخوان‌های رهبر آپو پاسخ ندادند، اکنون در حال فروپاشی و اضمحلال کامل هستند. روشن شده است که تنها راه نجات ترکیه و خاورمیانه، ایده‌ها و پروژه‌های راه‌حلی رهبر آپو است و تنها با پروژه‌های ملت دموکراتیک و کنفدرالیسم دموکراتیک می‌توان آن را از بن‌بست و فروپاشی امروزه رهایی داد.

واقعیت‌ها به اندازه‌ای روشن شده است که نیازی به گفتن بیشتر نیست: یا راه‌حل مشکلات با فرمول 'خاورمیانه دمکراتیک، کوردستان آزاد' گشوده می‌شود یا منطقه در جنگ کنونی که از کنترل خارج شده است بیشتر از هم پاشیده و تضعیف خواهد شد. یا آزادی اجتماعی بر اساس آزادی زنان محقق خواهد شد، یا ناسیونالیسم و ​​دین‌گرایی با ذهنیت و نظام مردسالار به تخریب خاورمیانه ادامه خواهند داد. کارزار آزادی جهانی که یک سال است با هدف آزادی جسمانی رهبر آپو و حل مسئله کورد انجام می‌شود، نشان داد که می‌توان حملات استعماری-امپریالیستی را شکست، ناسیونالیسم و ​​دین‌گرایی مردانه را شکست داد و زندگی آزاد و وحدت کنفدرال دموکراتیک را می‌توان در خاورمیانه بر اساس آزادی کوردها و زنان به دست آورد. در این صورت تلاش برای بازطرح و ادامه توطئه بین‌المللی نتیجه‌ای نخواهد داشت و توطئه در بیست و هفتمین سال مبارزه شکست خواهد خورد و راه را برای دمکراتیک شدن خاورمیانه بر اساس آزادی کوردها هموار می‌کند.

کارزار آزادی جهانی که آخرین مرحله از مقاومت تاریخی ۲۶ ساله در برابر توطئه است، با اولین سال مبارزه خود به وضوح به ما نشان داد که پیروزی ممکن و بسیار نزدیک است. فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ و سیستم ترکیه تحت حاکمیت آن به پایان راه رسیده است. روشن شده است که نمی‌توانند با ذهنیت و سیستم ضد کورد، فاشیستی، استعماری و نسل‌کشی ادامه دهند. نه مردم و نه دوستانشان دیگر نمی‌توانند این ذهنیت و سیستم را بپذیرند. بنابراین راه برای ترکیه دموکراتیک و خاورمیانه دموکراتیک مبتنی بر آزادی کوردها هموار شده است. زمان تضمین آزادی جسمانی رهبر آپو فرا رسیده است. بحث‌ها و تحولات اخیر در زمینه‌های حقوقی و سیاسی به وضوح این را نشان می‌دهد.

بنابراین لازم است سال دوم کارزار جهانی آزادی با چنین رویکردی و با هدف کسب پیروزی و نتایج قطعی انجام شود. هر رویکرد یا نگرش دیگری غیر از این صحیح یا کافی نیست. پس به عنوان کل جنبش، به عنوان مردم و دوستان، به عنوان گریلا و جنبش‌های زنان و جوانان، مبارزه خود را در هر زمینه‌ای بر اساس تحقق این هدف توسعه دهیم! کارزار جهانی آزادی را که هدف آن آزادی جسمانی رهبر آپو است را در هر زمینه‌ای گسترش دهیم و با مشارکت همه‌جانبه و کامل آن را رشد و تقویت کنیم! کارزار را با اشکال جدید و غنی از کنش‌ها نتیجه‌بخش سازیم! بیایید در خط مقدم باشیم و آنرا به جلو بکشیم، نه اینکه منتظر بمانیم و آنرا به عقب بکشیم! در سال دوم کارزار قطعا آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین کنیم!

بر این اساس ما یک بار دیگر توطئه را محکوم می‌کنیم، یک بار دیگر یاد و خاطره شهدای قهرمان مبارزه بزرگ ۲۶ ساله علیه توطئه را گرامی می‌داریم و از همه مردم و دوستان خود به ویژه زنان و جوانان می‌خواهیم که بطور بسیار قوی و جمعی در کنش‌های ورود به سال دوم کارزار مشارکت کنند!

مرگ بر توطئه بین‌المللی و دیکتاتوری فاشیستی- نسل‌کشی!

زنده باد مبارزه ما برای آزادی و دموکراسی!

زنده باد رهبر آپو!»