پیکرشهید آدَم‌گاوز پس از ۳ سال به خانواده‌اش تحویل داده شد

پیکر آدَم‌گاوز که در سال ۲۰۲۱ طی یک درگیری‌ که در درسیم به شهادت رسیده بود و توسط نیروهای دولت ترکیه در آرامگاه گمنام‌ها دفن شده بود، پس از ۳ سال به خانواده‌اش تحویل داده شده و دیشب به خاک سپرده شد.

مراسم ترحیم و خاکسپاری شهدا

پیکر آدَم‌گاوز ‌(چیاگر‌‌‌) گریلای نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ‌) در سال ۲۰۲۱ طی یک درگیری در درسیم به شهادت رسیده و توسط نیروهای نظامی اشغالگر ترکیه در آرامگاه گمنام‌ها دفن شده بود. در طول این مدت هیچ اطلاعی به خانواده داده نشد. نیروهای نظامی ۵ روز پیش با خانواده آن شهید تماس گرفتند و گفتند که فرزند آنان جان باخته است. خانواده به شهر مَلَتی رفته و از طریق عکس پیکر فرزندشان را شناسایی کردند و همانجا پیکر شهید خود را تحویل گرفتند. خانوده شهید دیروز در منطقه راه آرموش واقع در شهر وان، پیکر این شهید را به خاک سپارد.

مراسم ترحیم شهید آدَم‌گاوز در منزل خانوادگی‌ او برگزار شد. بسیاری از سازمان‌های جامعه مدنی و نمایندگان احزاب سیاسی از جمله انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های قربانیان در مهد تمدن‌  (MEBYA-DER)، انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومین شعبه وان ‌(TUHAY-DER)، سازمان‌های حزب مناطق دموکراتیک (DBP)، حزب برابری و دموکراسی خلق‌‌ها (دم­ پارتی‌‌) در مرکز و مناطق پیرامون، مادران صلح و جنبش زنان آزاد (TJA)  در این مراسم ترحیم مشارکت کرده و به این خانواده تسلیت گتفند.