تکمیلی | قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق: حملات رژیم ترک برای نابودی اسرا بود

ن.پ.گ در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه رژیم متجاوز ترک برای از بین بردن اسیران از هوا و زمین به عرصه گاره حمله‌ور شده است می‌افزاید:"حمله به کمپ اسیران به هیچ عنوانی برای نجات آنان نبود و تنها هدف ارتش ترک نابودی کامل اسرا بوده است."

فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ن.پ.گ) در مورد اسرای کشته شده از سوی ارتش ترک در حمله به گاره بیانیه‌ای منتشر کرد. 
بیانیه ن.پ.گ به شرح زیر است:

"عملیات اشغالگرانه حکومت قاتل و استعمارگر ترکیه علیه عرصه گاره در مناطق حفاظتی مدیا که ۱۰ فوریه آغاز شد، در ساعت‌های بامداد ۱۴ فوریه با شکست مواجه و ارتش ناچار به عقب‌نشینی شد. گریلاهای آزادی کوردستان با به نمایش گذاشتن یکی از بزرگترین مقاومت‌های تاریخ خود در برابر این تلاش حقیر دشمن که قصد استقرار دائمی در گاره را داشت، به سختی پاسخ دادند.

خلوصی آکار عامل اصلی و تنها قاتل اسرای نظامی ترکیه بود

در جریان عملیات اشغال گاره، حمله وحشیانه‌ای نیز به اردوگاه اسیران جنگی که نیروهای امنیتی ترکیه در آن نگهداری می‌شدند انجام شد.

این اردوگاه ابتدا در ساعت ۰۵:۰۰ روز دهم فوریه مورد بمباران شدید هوایی قرار گرفت و سپس با انواع تسلیحات جنگی در حمله زمینی هدف قرار داده شد.

نیروهای ما در این اردوگاه تحت بمباران شدید از خود و اسیران در مقابل اشغالگران دفاع کردند و پاسخ لازم را دادند.

ارتش متجاوز ترکیه با ضرباتی که خورد یک قدم عقب‌نشینی کرد اما علی‌رغم اطلاع از زندانی بودن اسیرانش در این اردوگاه، بار دیگر با هواپیماهای جنگنده بمباران شدیدی انجام داد.

بمبارانهای شدیدی که به مدت سه روز اتفاق افتاد و درگیری‌های شدیدی که در بیرون و داخل اردوگاه‌ها رخ داد منجر به کشته شدن برخی از اعضای میت، نظامیان و افسران پلیس شد که در دست ما بودند.

این واقعیت که در اثر این میزان از حمله به این اردوگاه هیچ کس نمی‌توانست زنده بماند موضوعی است که حتی شخصی با معمولی‌ترین دانش نظامی نیز به آن واقف است. اما این حملات به هیچ وجه برای نجات اسیران نبود بلکه کاملا برای از بین بردن آنها چنین حملاتی انجام دادند.

روشن است خلوصی آکار که تصمیم به چنین حمله‌ای گرفت و هیچ احساس انسانی‌ نداشت، عامل اصلی و تنها قاتل این افراد بود.

آنها برای سرپوش گذاشتن بر این حمله غیر انسانی و شکست عمیق خود، اکنون با عجله بسیار به تحریف و دروغ متوسل می‌شوند. با این حال، هر کاری که انجام دهند، هرگز قادر به سرپوش گذاشتن بر واقعیت نخواهند بود. عموم مردم بخوبی می‌دانند که ما به عنوان یک جنبش تاکنون به کسی که در دست ما است آسیب نرسانده‌ایم. بزرگترین دلیل این امر این است که ما علی‌رغم بمباران شدید در مناطق حفاظتی مدیا و حملات مداوم ارتش اشغالگر ترکیه، از زندانیان خود به دقت محافظت کرده‌ایم.

وقتی حمله اشغالگری آغاز شد، ما بیانیه عمومی دادیم و اظهار داشتیم که منطقه گاره از جمله اردوگاه زندانیانی که در آن نگهداری می‌کنیم، تحت بمباران و حملات شدید قرار گرفته است. اگرچه خانواده‌های زندانیان از حکومت ترکیه خواستند تا از این حمله خطرناک دست بکشد، اما حملات همچنان ادامه داشت. چهره واقعی حکومت فاشیست ترکیه که سهمی از انسانیت نبرده و بی‌پروا بود و از ذبح آنها دریغ نکرد آشکار شد. دارندگان ذهنیت فاشیستی غیرانسانی در برابر مردم ترکیه و در پیشگاه تاریخ پاسخگو خواهند بود.

واضح است که حمله اشغالگرانه از ۱۰ فوریه تا ۱۴ فوریه علیه گاره انجام شد و مقاومت بزرگی که صورت گرفت پیامدهای مهمی داشت. به زودی حقایق مربوط به جزئیات جنگ، با مردم در میان گذاشته می‌شود."