‌‌۸ مین روز «راهپیمایی احترام به اراده» با برافراشتن مشعل به پایان رسید

‌‌۸ مین روز «راهپیمایی احترام به اراده» با برافراشتن مشعل به پایان رسید. در این راهپیمایی بی‌وقفه شعار ‌«زنده‌باد رهبر آپو» سرداده می‌شد.

‌«راهپیمایی احترام به اراده»

«راهپیمایی احترام به اراده» که دم پارتی از استانبول و ازمیر به سوی جولمرگ و علیه مصارده شهرداری جولمرگ آغاز کرده است، در ۸ مین روز خود تداوم یافت‌، با برافراشتن مشعل و تبدیل شدن این راهپیمایی به یک راهپیمایی همراه با مشعل ۸ مین روز خود را به پایان رساند. ریاست مشترک کل دم پارتی،‌ تولای حاتم اوغوللاری، ریاست مشترک کل د‌ب‌پ، کسکین بایندر و ریاست مشترک کل ه‌د‌پ، جاهید کِرکزاک نیز در این راهپیمایی مشارکت کردند.

راهپیمایان در گَلی زاپ ‌(دره زاپ) ۱۷ کیلومتر راهپیمایی کردند. آنان از زاپ تا منطقه دَپینه یک راهپیمایی همراه با مشعل را انجام دادند. در این راهپیمایی اشتیاق راهپیمایان بسیار بود و بی‌وقفه شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» سرداده می‌شد. شهروندان در جاده‌ها از این راهپیمایی و راهپیمایان حمایت و پشتیبانی کردند. راهپیمایان شب را در منطقه دپینه، سپری کردند.

راهپیمایی که از شهرهای باکور کوردستان و ترکیه مورخ ۳۰ ژوئن آغاز شده بود،‌ مورخ ۳ جولای در کلانشهر وان به هم رسیدند. از شهر وان راهپیمایی بزرگ به سوی جولمرگ آغاز شد. فردا این راهپیمایی پس از پیمایش ۱۵ کیلومتر به اتمام خواهد رسید و راهپیمایان در زمان خروج از منطقه دپینه مورد استقبال قرار خواهند گرفت. سپس راهپیمایان تا مرکز شهر راهپیمایی خواهند کرد و در نهایت، ساعت ۱۶‌:۰۰ در مرکز جولمرگ بیانیه توده‌ای،‌ ارائه خواهد شد.