راهپیمایی آزادی: همه جا پایتخت مقاومت خواهد بود

نوروز اویسال، نماینده دم پارتی در راهپیمایی بزرگ آزادی سخنرانی کرد و گفت: «در برابر تفکری که کوردها را هیچ می‌داند، همه جا پایتخت مقاومت است. این راهپیمایی تا آزادی آقای اوجالان ادامه خواهد داشت.»

راهپیمایی بزرگ آزادی که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله کوردستان آغاز شده در دهمین روز خود ادامه دارد. راهپیمایان در شاخه قرس «راهپیمایی بزرگ آزادی» در ساعات اولیه صبح از منطقه لیجه آمد به سمت منطقه فارقین حرکت کردند. شاخه قرس مدت زیادی در جاده لیجه و فارقین پیاده‌روی کردند و پس از آن به مرکز منطقه رسیدند. از راهپیمایان با گل استقبال شد و آنها با شعار و سرود تا مرکز منطقه راهپیمایی کردند.

اویسال نوروز ارسلان نماینده دم پارتی در پارلمان به نمایندگی از راهپیمایان که با وجود همه محدودیت‌ها و موانع به مرکز منطقه رسیدند صحبت کرد و گفت: «راهپیمایی ده روز را پشت سر گذاشت. روز اول گفتیم این راهپیمایی نه اولین و نه آخرین خواهد بود. این راهپیمایی تا آزادی آقای اوجالان ادامه خواهد داشت. به قلعه قرس، کوه آرارات، دیگور، سکینه جانسز، خیری دورموش، جیلان اونکول سلام کردیم. مردم کورد صد سال است که آرزوی آزادی خود را دارند. مردم کورد با کشتارهای زیادی روبرو شدند. ده‌ها جوان در فارقین به قتل رسیدند. ما سیاست زندگی را علیه مرگ اجرا می‌کنیم. ما حسرت صلح و آرامش را در تمام مسیر راهپیمایی خود در چشمان مادران می‌دیدیم. دولت از این حسرت می‌ترسد. اگر رهبر خلق کورد در انزوا است، مردم کورد نیز در انزوا هستند. علیه تفکری که کوردها را هیچ می‌پندارد، همه جا پایتخت مقاومت شد. نام راهپیمایی ما راهپیمایی آزادی است و ما این آزادی را به ارمغان خواهیم آورد.»

اویسال اعلام کرد که شاخه‌های راهپیمایی روز ۱۳ فوریه در آمد به هم می‌رسند و همه مردم را به راهپیمایی دعوت کرد. راهپیمایان سپس وارد ساختمان دم پارتی شدند.