ریاست مشترک جنبش آزادی: سلیمانیه برای هیچ اشغال‌گری سر خم نخواهد کرد

شورای ریاست مشترک جنبش آزادی جامعه‌ی کوردستان در رابطه با حمله به فرودگاه عربت اعلام کرد: “تنها راه خودمحافظتی، اتحاد و وحدت است” و تاکید کرده است: “سلیمانیه برای هیچ اشغال‌گری سر خم نخواهد کرد”.

در رابطه با حمله به فرودگاه عربت، شورای ریاست مشترک جنبش آزادی جامعه‌ی کوردستان، اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه ذکر شده است: “هیچ عذر و بهانه‌ای نمی‌طلبد و این یک موضع خصمانه و کینه‌توزانه نسبت به نیروی مقتدر اقلیم کردستان است که نقش مهم و‌ پررنگی در مقابله با گروه‌های تروریستی و مبارزه با داعش در باشور و روژآوای کوردستان داشته‌اند”.

همچنین گفته شده است: “حملات مستمر دولت اشغال‌گر ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه و توطئه‌ها علیه باشور کوردستان و به ویژه علیه استان سلیمانیه با انتقام اردوغان از نیروهای شکست دهنده‌ی داعش مرتبط است و ذکر شده است که چندین بار از زبان مقامات بالا تهدید کرده‌اند که یا باید تسلیم پروژه‌های اشغال‌گری شوند و یا به پیش قراول ارتش اشغال‌گر ترکیه تبدیل شوند همان‌طور که حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) و بازانی انجام می‌دهند یا این‌که با جنگ، محاصره و ترور روبرو خواهند شد!”.

به این نکته نیز اشاره کرده‌اند که اشغال‌گران کوردستان، پس از شکست در بازی‌های پلیدی که در کرکوک از سوی جبهه‌ی ترکمانی، حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) و ترکیه برنامه ریزی کرده بودند، حمله و توطئه‌های خود را شدت بخشیده‌اند، این‌بار به نیروی ضدترور سلیمانیه حمله کردند، اما باید اشغال‌گران کوردستان بدانند، سلیمانیه هیچ‌گاه برای هیچ ستم‌گر و اشغال‌گری سر خم نکرده و نخواهد کرد بلکه در برابر توطئه و حملات در طول تاریخ خط‌مشی مقاومت و میهن‌دوستی را تقویت کرده است”.

تاکید نیز کرده‌اند، تنها راه و گزینه‌ی ما اتحاد و وحدت و دفاع از خود است، تسلیم شدن در برابر سیاست‌های اشغال‌گران کار جاسوسان و خائنان است و نتیجه‌ی آن تفرقه و رسوا شدن است.

همزمان از حکومت عراق فدرال، پارلمانتاران، دوستان خلق کورد و ائتلاف بین‌المللی درخواست کرده‌اند، به وظیفه‌ی اخلاقی و قانونی خود عمل کنند و این اعمال خصمانه‌ی دولت‌های اشغال‌گر را علیه اقلیم کوردستان متوقف نمایند و به شکلی دائمی حمله‌ی هوایی و زمینی را ممنوع کنند.

در پایان نیز ذکر شده است: “هزاران درود بر روح بلند پرواز، پیشمرگان قهرمان ضدترور که در بمباران فرودگاه عربت به شهادت رسیده‌اند، خودفروشان و اشغال‌گران کوردستان نیز رسوا و شرمنده باد”.