تصویر

سمیناری با عنوان مسئله کورد، کرکوک و انفال برگزار شد

سمیناری در کرکوک در مورد نقش زنان خارج از میهن در شناسایی مسئله کوردها و نسل‌کشی کوردها برگزار شد.

روز گذشته انجمن فرهنگی و اجتماعی کرکوک سمیناری را در سالن شهید مصطفی گرمیانی با حضور بسیاری از روشنفکران، کنشگران مدنی و سیاسی و نمایندگان نهادهای کرکوک با عنوان «مسئله کورد، کرکوک و انفال» با حضور کنشگر حوزه زنان، گیلاس حکیم معتصم برگزار کرد.

گیلاس حکیم معتصم مدیر انجمن روشنفکران سالخورده لندن، از کارها و فعالیت‌هایی که زنان کنشگران مدنی و سیاسی در خارج از کشور و به ویژه کشورهای اروپایی برای خدمت به کوردها و حل مشکلات آنها انجام داده‌اند صحبت کرد. مسئله کورد و موقعیت خلق کورد در خاورمیانه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در بخشی دیگر از این سمینار، وضعیت کرکوک و تأثیرات روند انفال و ذهنیت نسل‌کشی علیه کوردها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گیلاس حکیم معتصم کنشگر کورد حوزه زنان درباره این سمینار با خبرگزاری فرات صحبت کرد و گفت: «امروز در شهر کرکوک پذیرای من بودند و سمیناری با شرکت من برگزار شد. در این سمینار در مورد مشکلات کوردستانی‌ها در بریتانیا و اینکه چگونه برای حل آن تلاش کرده‌ایم یا حداقل سعی کرده‌ایم پیام خود را برای معرفی مسئله کورد به مردم اروپا برسانیم، صحبت کردم.»

گیلاس حکیم معتصم در ادامه سخنان خود گفت: «در کشوری مانند بریتانیا خلق‌های زیادی هستند، ما نیز سعی کردیم صدای خلق کورد باشیم و به ویژه موضوع کرکوک را به آنها معرفی کنیم. زیرا مشکل کرکوک یک مشکل دائمی و یک مشکل همزمان قدیمی و جدید است. ما پیام خود را به نمایندگان پارلمان اروپا ارسال کرده‌ایم و مذاکرات زیادی داشته‌ایم، اما متأسفانه تاکنون پاسخ‌ درخوری از آنها نگرفته‌ایم.»

گیلاس حکیم معتصم کنشگر زن در پایان سخنان خود گفت: «اینکه کنش‌های فرهنگی ما در این شهر کم است، جای انتقاد دارد. در این کشور ما نیاز به ایجاد آگاهی خلق داریم، بنابراین بیش از هر چیز به آموزش نیاز داریم. پیام من برای کوچکترین و مسن‌ترین فرد کورد این است که ما باید متحد باشیم. چون دشمنان ما زیاد هستند و مدام به خلق کورد حمله می‌کنند. کوردها دیگر نباید در مورد دشمنان احساسی فکر کنند، ما باید منطقی فکر کنیم تا آینده خوبی برای نسل‌های خود بسازیم.»