تحصن در جولمرگ ادامه دارد‌: ‌فراخوان برای مشارکت در جلسه دادگاه شهردارمشترک داده شد

کنش تحصن که از دیشب علیه مصادره اراده خلق در جولمرگ آغاز شد،‌ ادامه دارد. در این کنش فراخوان مشارکت در جلسه دادگاه شهردار مشترک،‌ محمد صدیق آکیش که بجای آو قیم انتصاب شده است، داده شد.

کنش تحصن علیه مصادره از سوی قیم

کنش تحصن که دیشب علیه مصادره اراده خلق در جولمرگ آغاز شده بود، امشب نیز ادامه داشت. پس از راهپیمایی و تظاهرات در تمام طول روز،‌ نمایندگان دم پارتی به محل کنش تحصن بازگشتند. ریاست مشترک کل دم پارتی، تولای هاتیم اوغلاری، روسای مشترک دب‌پ، چیدم کلیچگون اوچار و کسکین بایندر در این تحصن شرکت کردند. نمایندگان نهادهای بسیاری در محل تحصن از این کنش حمایت کردند.

محلی که این تحصن در آن انجام می‌شود از سوی پلیس محاصره شده است و آمد و رفت از آن محل ممنوع است. پلیس مانع ایجاد کرده و راه‌های اصلی منتهی به شهر و راه شهرداری را نیز مسدود کردند.

ریاست مشترک نهاد ÎHD، حسین کوچوک‌بالان در محل کنش حضور یافت و گفت‌: ‌«نمی‌گذارند که به محل کنش ورود کنیم. اراده خلق به شیوه‌ای غیرقانونی مصادره شده است. ما می‌خواستیم مثل یک هیئت به آن محل برویم، اما نمی‌گذارند. ما این عدم جدیت را قبول نمی‌کنیم و فراخوان می‌دهیم از اراده خلق صیانت کنید.‌»

فراخوان برای شرکت در جلسه دادگاه و بیانیه داده شد

امروز در جولمرگ در تمام طول مدت روز کنش‌های متفاوتی انجام شده است. سیاستمداران بسیاری در جلسه دادگاه شهردارمشترک جولمرگ، محمد صدیق آکیش که دستگیر شده و قیم بجای او انتصاب شده است، در ۱مین دادگاه مجازات سنگین جولمرگ شرکت خواهند کرد.

احتمال داده می‌شود که امروز صبح،‌ رئیس مشترک کل دم پارتی،‌ تونجر باکرهان به این شهر بیاید، مدیران دم پارتی در این شهر خلق را فراخواندند که در جلسه دادگاه شهردار مشترک و بیانیه‌ای که صبح داده شود، شرکت کنند.