تصویر

ترکیه می‌خواهد جایگاه سیاسی اقلیم کوردستان را نابود کند

مسعود عبدالخالق گفت: «عراق توافق ترکیه و عراق که توسط وزیر امور خارجه حزب دمکرات کوردستان انجام شد را نپذیرفت.»

نویسنده، ناظر سیاسی، مسئول و مشاور سازمان استاندارد مسعود عبدالخالق در رابطه با حملات دولت اشغالگر ترکیه به خاک باشور کوردستان، سکوت احزاب و نهادهای ذیربط در برابر این اشغالگری و همچنین تلاش‌های ترکیه برای نابود کردن جایگاه سیاسی اقلیم کوردستان و چندین سوال مرتبط دیگر با خبرگزاری فرات (ANF) گفتگو کرد.

مسعود عبدالخالق در خصوص حمله و تجاوز ارتش اشغالگر ترکیه گفت: «هدف از حمله ترکیه تنها نابودی یک حزب کوردستانی نیست، بلکه هدف آن اشغال کل خاک اقلیم کردستان است. اما اگر در انتخابات بعدی پارلمان اقلیم کوردستان تغییر اساسی ایجاد شود، من معتقد نیستم که ترکیه بتواند به راحتی در خاک عراق و اقلیم کوردستان باقی بماند.»

همچنین مسعود عبدالخالق در ادامه سخنان خود اظهار داشت که عراق توافقنامه بین ترکیه و عراق را که به امضای وزیر امور خارجه حزب دمکرات کوردستان و وزیر کشور اقلیم کوردستان و وزیر امور خارجه ترکیه رسیده بود را نپذیرفت و ادامه داد: «اکنون کوردستان مانند سابق نیست، صاحبان و دلسوزان واقعی خود را دارد. بنابراین ترکیه هیچ شانسی برای اشغال رسمی باشور کوردستان ندارد. درست است که توافقی بین ترکیه و وزیر امور خارجه عراق انجام شد، اما عراق توافق و قراردادی را که وزیر امور خارجه عراق و وزیر کشور اقلیم کوردستان با ترکیه امضا کردند، نپذیرفت.»

یک گام بسیار خوب علیه ترکیه

مسعود عبدالخالق همچنین گفت: «رد توافق ترکیه و وزیر پ‌د‌ک اقدام بسیار خوبی علیه ترکیه است. اگر این بار در انتخابات بعدی پارلمان اقلیم کوردستان تغییری رخ دهد، من فکر نمی‌کنم که ترکیه بتواند در آینده مانند امروز در خاک باشور کوردستان باقی بماند.»

مسعود عبدالخالق در پایان سخنان خود درباره سکوت احزاب باشور کوردستان در برابر تهاجم و اشغال دولت ترکیه چنین بیان کرد: «پ‌دک به نام توافق استراتژیک، ترکیه را وارد باشور کوردستان کرده است؛ متاسفانه شاهد هستیم که سایر احزاب و گروه‌ها ساکت هستند. همه طرف‌ها باید صدای خود را علیه تهاجم و اشغال دولت ترکیه بلند کنند، زیرا شعار ترکیه آشکارا نابودی جایگاه سیاسی اقلیم کوردستان است.»