تصویر

یژا استار: آنها الهام‌بخش تمام زنانی شدند که برای آزادی مقاومت می‌کنند

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژا استار با گرامیداشت یاد و خاطره دو گریلای زن شهید گفت: «آنان با پیشگامی اندیشیدن، مبارزه، زندگی و آفرینش زنانه، صاحب مبارزه‌ای شدند که الهام‌بخش همه زنانی است که برای آزادی مقاومت می‌کنند.»

بیاینه راجع به شهدا

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژا استار در خصوص ۲ گریلای زن که در مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسیدند، بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

«رفقای ما بَرفین روژ و تِکوشین دلگش، مبارزان شجاع و پیشرو حزب ما پ‌ک‌ک و پاژک، در نتیجه حمله دولت نسل‌کش و استعمارگر ترکیه به مناطق حفاظتی مدیا در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ به شهادت رسیدند. ما یاد و خاطره رفقای خود برفین و تکوشین، انقلابیون زحمتکش مبارزات آزادی کوردستان و ایدئولوژی آزادی زنان را با احترام و سپاسگزاری گرامی می‌داریم و قول خود را تکرار می‌کنیم که مبارزه آنها را تا پیروزی پیش خواهیم برد.

با اینکه رفقای ما برفین و تکوشین مجبور بودند دور از کوردستان زندگی کنند، اما دلشان همیشه با مردم ما و مبارزه بی‌امان گریلا‌ها بود. به همین دلیل، آنها با شروع مبارزات مردمی ما برای آزادی در سنین پایین، مسئولیت خود را در قبال مردم ما انجام دادند. هر دو رفیق ما در برابر توطئه بین‌المللی که در شخص رهبرمان علیه مردم ما و تمام بشریت مترقی شکل گرفته بود، موضع صریح گرفتند و به کوه‌های کوردستان روی آوردند و پاسخ لازم را به توطئه‌گران دادند. با این خصوصیات، آنها با نشان دادن بهترین خط مبارزه به مردم ما که مجبور بودند در کلانشهرهای ترکیه زندگی کنند، به الگو مبدل شدند. رفقای ما برفین و تکوشین که فدائیانه و بی‌دریغ در مبارزات گریلایی شرکت کردند و به عنوان مبارزین آزادیخواه پاژک در سراسر کوردستان جنگیدند، برای آرزوی آزادی مردم و زنان ما به شدیدترین شکل مبارزه کردند. در عین حال، رفقای ما که با جان و دل در ایدئولوژی و پارادایم آپویی مشارکت کردند؛ آنها با پیشگامی در اندیشیدن، مبارزه، زندگی و آفرینش زنانه، صاحب مبارزه‌ای شدند که الهام‌بخش همه زنانی است که برای آزادی مقاومت می‌کنند.

ما به عنوان رفقای آنها به همه زنانی که قلبشان برای آزادی می‌تپد، به ویژه به خانواده‌های گرانقدر رفقایمان برفین و تکوشین و مردم میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: برفین روژ

نام و نام خانوادگی: جایزه سَلبَر

محل تولد: سِرت

نام مادر - پدر: سکینه- محمد

تاریخ و محل شهادت: ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ / مناطق حفاظتی مدیا

*****

*****

******* *********

نام سازمانی: تکوشین دلگش

نام و نام خانوادگی: شیروان اولاش

محل تولد: آمد

نام مادر - پدر: پری‌خان- سلیمان

تاریخ و محل شهادت: ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ / مناطق حفاظتی مدیا»

****

****** *******