فراخوان شمارە چهار مرکز ابتکار عمل مردم انقلابی شرق کوردستان

در هفته چهارم قیام ملت‌های شرق کردستان و ایران و اوج‌گیری قیام در اقصا نقاط کشور، عزم راسخ مردم برای بازپس‌گیری آزادی‌هایشان بزرگترین حرکت مردمی را بە جریان انداخته است.

در هفته چهارم قیام ملت‌های شرق کردستان و ایران و اوج‌گیری قیام در اقصانقاط کشور، عزم راسخ مردم برای بازپس‌گیری آزادی‌هایشان بزرگترین حرکت مردمی را جریان انداخته است. «مرکز ابتکارعمل مردم انقلابی شرق کردستان» در این فراخوان خود به حیاتی‌ترین موارد برای پیشبرد قیام و دفع حملات سرکوبگرانه نظام فاشیست ایران و سپاه پاسداران کشتارگر آن اشاره می‌‌نماید. بدین‌وسیله با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای راه آزادی مردم، فراخوان خویش را خطاب به همه مردمان ایران و شرق کردستان اعلام می‌داریم:
1- در هفته چهارم قیام و 26امین روز، قیام خلقها با عنوان «برای آزادی» بر محوریت جنبش «ژن، ژیان، آزای» تکیه دارد و همه خلق‌ها، زنان، اقشار و توده‌های جامعه مدنی را در بطن خود جای داده. این قیام را جنبش انقلابی «ژن، ژیان، آزادی» تحت عنوان «برای آزادی» نامگذاری می‌کنیم. لذا فراخوان‌های تشکل‌های جوانان محلات شهرهای ایران و شرق کردستان با حمایت کارگران صنعت نفت و سایر حوزه‌ها را با تمام قدرت حمایت می‌کنیم.
2- قیام به مرحله‌ای رسیده که شکل و محتوای راستین یک انقلاب «برای آزادی» به خود گرفته، لذا اعتصابات و اعتراضات بصورت پراکنده که تا اینجای کار جوابگو بوده و نقش خود را با موفقیت ایفا نموده، لازم است ارتقاء یابد و ضروریست همه روزه، یومیه، مستمر و سراسری گردد. ورود کارگران میلیونی به اعتصابات، استارت یومیه‌شدن خیزش‌ها را زده است و میلیونی شدن اعتصاب کارگران استراتژیک می‌باشد.
3- تشکل‌های شهری و محلی جوانان و زنان لازم است با یومیه‌ساختن همه‌روزه اعتراض و اعتصابات، به سازماندهی‌های روزانه دست بزنند که نمونه بارز آن در سنندج بخوبی مشاهده می‌گردد. با روزانه شدن خیزش‌ها، لازم است همه شهرهای شرق کردستان و ایران همانند سنندج به پا خیزند تا بار آن صرفا بر دوش یک شهر سنگینی نکند.لذا «در کار اعتصاب، در خیابان اعتراض» شیوه مورد طلب مرکز ابتکار عمل مردم انقلابی شرق کردستان است. امروز، چهارشنبه 20 مهر می‌توان آن را به اوج رساند.
4- باتوجه به سرکوب‌های رژیم به شیوه‌های نرم و سخت در سراسر کشور، بویژه شرق کردستان، هرگونه ملیتاریزه‌کردن را تحمل نمی‌کنیم و از همه آحاد خلق دعوت بعمل می‌آوریم که در مقابل این سرکوب‌گری بایستند. لذا دفاع ذاتی و مشروع مردم در خیابان و محل کار در برابر این موج ملیتاریزه‌کردن نقش موتور محرکه قیام را دارد.
5- گسیل نیروی نظامی سپاه پاسداران و ارتش اشغالگر رژیم به داخل شهرها را ضدانسانی و وحشیانه تلقی کرده و در خیابان علیه آن می‌ایستیم. همچنین گسیل نیروی نظامی و ادوات سنگین جنگی به مرزها را اقدام و مانور بارز رژیم برای تشدید سرکوب شهرها و مهار قیام مردمی می‌دانیم. این اقدامات را برعلیه مردم سراسر ایران تلقی می‌نماییم و نسبت به آن هشدار می‌دهیم. بیایید با اعتصاب و اعتراض سراسری لشکرکشی‌ها را مهار و خنثی سازیم.
6- در هفته چهارم قیام، ایجاد تشکل‌های سازماندهی قیام بصورت محلی در محلات شهرها امری ضروری و حیاتی گشته و لازم است مردم بصور خودجوش برای پرکردن خلاهای موجود اقدام عاجل نمایند. حضور زنان و مردان در این تشکل‌های مدیریت قیام بسیار استراتژیک و مطابق خواست جنبش «ژن، ژیان، آزادی» «برای آزادی» است.
7- نقش کوردها و ایرانیان خارج از کشور بویژه در اروپا و آمریکا در حمایت از مردمان داخل ایران یک دل‌گرمی و امید بزرگ است پس همگان را به حضور در میادین «برای آزادی»‌ فرامی‌خوانیم.
مرکز ابتکارعمل مردم انقلابی شرق کردستان
2022-10-12