دولت ترکیه در حال ساخت یک کریدور ترک-عربی است، کشورهای عربی باید در مقابل آن بایستند

عبدالرحمن رَبو، روزنامه‌نگار سوری با بیان اینکه دولت ترکیه در حال ساخت یک کریدور ترک-عربی در خاک سوریه است، گفت: «کشورهای عربی باید در برابر این موضوع موضع بگیرند.»

شورای وزیران شورای همکاری خلیج یکشنبه گذشته در یکصد و شصتمین نشست خود موضع خود را در خصوص مسائل حفاظت از تمامیت ارضی سوریه، احترام به استقلال و حاکمیت آن، ایستادگی در برابر مداخلات منطقه‌ای در امور سوریه و مداخله در سوریه اعلام کرد.

شورا همچنین حمایت خود را از تلاش‌های گیر پدرسن، نماینده سازمان ملل در امور سوریه ابراز کرد.

عبدالرحمن رَبو، روزنامه‌نگار سوری درباره این موضوع با خبرگزاری فارس (ANF) صحبت کرد و گفت که بیانیه شورای همکاری خلیج بیانگر خواسته‌ها و نگرانی‌های هر سوری است.

ربو گفت: «بیش از 4 سال است که دولت ترکیه در حال انجام یک توطئه جمعیتی در منطقه است و در حال ساخت کریدور ترکی-عربی در مرزهای خود با سوریه است.»

ربو گفت: «این باعث می‌شود که مردم محلی که بیشتر آنها کورد هستند، زیر فشار جنگ، هدف‌قرار گرفتن، قتل‌عام و تخریب سیستماتیک زیرساخت‌ها باقی بمانند.»

عبدالرحمن رَبو تصریح کرد که کشورهای عربی باید بیش از پیش در مقابل این نقشه‌ها، توطئه‌ها و جنایات در منطقه بایستند و به ترکیه و ایران بگویند بس است.

محمد الیمنی کارشناس روابط بین‌الملل مصر نیز اظهار داشت که اکثر کشورهای عربی در شورای همکاری خلیج بر وحدت خاک سوریه توافق دارند و مداخله را رد می‌کنند.