مشخصات دو گریلای جانباخته در پرسوس و مناطق حفاظتی مدیا

نیروی مدافع خلق در اطلاعیه ای اسامی و مشخصات دو گریلای جانباخته در پرسوس و مناطق تحت حفاظت گریلاهای کردستان را با ادای احترام به شهیدان اعلام کرده است.

نیروی مدافع خلق در اطلاعیه ای اسامی و مشخصات دو گریلای جانباخته در پرسوس و مناطق تحت حفاظت گریلاهای کردستان را با ادای احترام به شهیدان اعلام کرده است.

 

نیروی مدافع خلق طی گزارشی که در وبسایت رسمی آن منتشر شده است اعلام کرد یک گریلا با نام "بروسک زردشت" طی درگیری‌های شانزدهم نوامبر ٢٠١٧ در حوالی شهرستان پاسور در شمال کردستان جان خود را از دست داده است.

 

همچنین یک گریلای دیگر با نام "زانا شنگالی" در اثر سانحه در مناطق حفاظتی مدیا روز پنجم مه ٢٠١٨ جان باخته است.

 

عبدالله آکجان با کد سازمانی بروسک زردشت متولد سرت و دالیان آلساچ با کد زانا شنگالی متولد آمد، مشخصات کامل گریلاهای جانباخته اعلام شده است.

 

نیروی مدافع خلق در رابطه با آنها نوشته است بروسک زردشت متولد سال ١٩٩٨ در یک روستای سرت در خانواده‌ای وطندوست بزرگ شد و جوانی خود را صرف مبارزه کرد. او سال ٢٠١٣ به گریلاهای کردستان ملحق شد و در تمامی این سال‌ها مبارزی دلسوز باقی ماند تا اینکه در جنگ با ارتش اشغالگر ترکیه جان خود را از دست داد.

 

زانا شنگالی هم متولد خانوادەای وطندوست در آمد بود که پیش از پیوستن به نیروهای گریلا بارها توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و در مقطعی زندانی بود. ه.پ.گ می گوید او سال ٢٠١۵ به جنبش پیوست و شخصیتی فداکار و متواضع بود.

 

ه.پ.گ شهادت این دو گریلا را به خانواده آنها و خلق کُرد تسلیت گفته و تأکید کرده که مبارزه آنها تا آزادی کردستان ادامه پیدا می‌کند.

 

مشخصات شهدا به این شرح است:

    نام: عبدالله آکجان

    کد سازمانی: بروسک زردشت

    محل تولد: سرت

    زمان و مکان شهادت: ١۶ نوامبر ٢٠١٧/ آمد

 

    نام: دالیان آلساچ

    کد سازمانی: زانا شنگالی

    محل تولد: آمد

    زمان و مکان شهادت: ۵ مه ٢٠١٨/ مناطق دفاعی مدیا