ترامپ خطاب به ایران: حواست را جمع کن

رییس‌جمهور ایالات‌متحده دیروز در اظهاراتی تازه به وضعیت سیاسی جهان پرداخته و ضمن تجلیل از پوتین، بار دیگر ایران و کره‌شمالی را تهدید کرد

رییس‌جمهور ایالات‌متحده دیروز در اظهاراتی تازه به وضعیت سیاسی جهان پرداخته و ضمن تجلیل از پوتین، بار دیگر ایران و کره‌شمالی را تهدید کرد

 

دونالد ترامپ که در میان نظامیان، طرفداران و خبرنگاران در ایالت نیوجرسی صحبت می‌کرد، با دیگر ضمن تأکید بر اظهارات قبلی خود در قبال ایران و کره‌شمالی، تهدیدهای تازه‌ای را در قبال این کشور انجام داده است. ترامپ در مورد کره‌شمالی قبلاً از واژه "آتش و خشم" سخن گفته بود که همین امر باعث شده بود تا کره‌شمالی،‌"طرح حمله موشکی به جزیره گوام" را بررسی کند. با این حال ترامپ ترجیح داه تا بار دیگر تهدیهای خود در برابر کره‌شمالی را تکرار و حتی عنوان دارد که "آتش و خشم برای کره‌شمالی هم‌چنان ناکافی‌ست".

 

دونالد ترامپ در مورد جمهوری اسلامی نیز بار دیگر به اظهارنظر پرداخته و از "عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای" اظهار تأسف کرده است. وی در مورد ایران گفته است که "بهتر است حواستان را جمع کنید".

 

رییس‌جمهور امریکا برخلاف تهدید کره‌شمالی و ایران، اقدام دولت روسیه در کاهش کارمندان سفارت این کشور در مسکو را ستوده و گفته است که خرج امریکا در این باره کاهش یافته است. این سخنان ترامپ درپی آن صورت می‌گیرد که هفته گذشته کنگره امریکا سه کشور کره‌شمالی، ایران و روسیه را مشمول تحریم‌های تازه‌ای نمود. ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه نیز در اقدامی، دستور کاهش کامندان سفارت امریکا در روسیه را صادر کرده بود.