سه هزار درویش گنابادی بازداشت شده‌اند/ رییس پلیس تهران دراویش را تهدید کرد

همزمان با اعتراضات دراویش گنابادی در ١٩ فوریه/ ٣٠ بهمن به بازداشت نعمت ریاحی-از دراویش گنابادی - از سوی نیروهای امنیتی تا به امروز بیش از سه هزار نفر از دراویش گنابادی بازداشت شده‌اند

همزمان با اعتراضات دراویش گنابادی در ١٩ فوریه/ ٣٠ بهمن به بازداشت نعمت ریاحی-از دراویش گنابادی - از سوی نیروهای امنیتی تا به امروز بیش از سه هزار نفر از دراویش گنابادی بازداشت شده‌اند. از سوی دیگر رییس پلیس تهران دراویش گنابادی را تهدید به استفاده از آرپی‌جی کرد.

 

به گفته فرهاد نوری از گردانندگان وبسایت مجذوبان نور در گفت‌وگو با ایران اینترناسیونال از مجموع سه هزار درویش بازداشت شده یک سوم آنان را زنان تشکیل می‌دهند و برخی از بازداشت‌شده‌ها پس از تفهیم اتهام موقتا آزاد شده‌اند.

 

همزمان به نقل از وبسایت خبری زیتون سه درویش گنابادی از شدت جراحات وارده در حملات نیروهای خودسر علی‌رغم تلاش‌های پزشکی جان خود را از دست داده‌اند. منبع مذكور هویت سه درویش را اعلام نکرده و گزارش خود را بر اساس شواهد یک پرستار در بیمارستان لبافی‌نژاد تهران نقل کرده است.

 

از سوی دیگر حسین رحیمی رییس پلیس تهران در سخنانی تلویحا دراویش را به حمله‌ با آرپی‌جی تهدید کرد و گفت:" پلیس می‌توانست با یک آرپی‌جی منزل مورد نظر را نابود کند اما با اقتدار و درایت رفتار کرد." منزل مورد نظر رحیمی احتمالا خانه قطب دراویش گنابادی، سید علی تابنده می‌باشد. او در ادامه مدعی شد:" نیروی انتظامی اجازه نداد قطره‌ای خون از بینی شهروندی ریخته شود." تصاویر خون‌آلود دراویش زخمی در شبکه‌های اجتماعی صحت گفته‌های حسین رحیمی را به چالش می‌کشد.