عثمان بایدمیر: فرقی میان کودتاچیان نظامی و کراواتی در ترکیه وجود

عثمان بایدمیر سخنگوی رسمی حزب دمکراتیك خلق‌ها در نشست دیروز حزبش در آنکارا بار دیگر خواهان آزادی نمایندگان دربند ه.د.پ شد. او همچنین به سالگرد کودتای ارتش اشاره کرد و با جلب نظر به پاکسازی‌های گسترده و حبس مخالفان گفت فرقی میان کودتاچیان نظامی و کراواتی و

عثمان بایدمیر سخنگوی رسمی حزب دمکراتیك خلق‌ها در نشست دیروز حزبش در آنکارا بار دیگر خواهان آزادی نمایندگان دربند ه.د.پ شد. او همچنین به سالگرد کودتای ارتش اشاره کرد و با جلب نظر به پاکسازی‌های گسترده و حبس مخالفان گفت فرقی میان کودتاچیان نظامی و کراواتی وجود ندارد

 

عثمان بایدمیر سخنگوی حزب دمکراتیك خلق‌ها در جلسه هفتگی نمایندگان حزبش در آنکارا گفت آنها در حالی گردهم آمدەاند که رهبران ه.د.پ بجای بحث در مورد بحران‌های موجود ترکیه به ناحق در زندان‌ها بسر می‌برند.

 

او با اشاره مختل شدن زندگی شهروندان در پی جاری شدن سیلاب در استانبول، مسئولیت آن را با حاکمیت دانست و گفت مقامات نظام رانتی ترکیه ممکن است مدعی شوند شهر قدیمی استانبول را به ونیز بدل کردەاند اما فاکتور این ادعاهای بی‌اساس را کماکان مردم باید پرداخت کنند.

 

بایدمیر همچنین با یادآوری دومین سالگرد واقعه جانباختن ٣٣ جوان سوسیالیست حامی کوبانی در حمله انفجاری مرز پرسوس تأکید کرد این فاجعه از منطق مشترک داعش و حزب عدالت و توسعه سرچشمه گرفت و پس از دو سال هنوز مسببین آن معرفی و محاکمه نشدەاند.

 

سخنگوی ه.د.پ در رابطه با سالگرد کودتای ارتش نیز اظهار نظر کرد و گفت آنچه که کودتاچیان ناکام موفق به انجام آن نشدند را حزب حاکم عدالت و توسعه به پیش برده است. او به وقوع کودتای سیاسی در ترکیه و پاکسازی مخالفان اشاره کرد و گفت فرقی میان کودتاچیان نظامی و کراواتی وجود ندارد.