دادستان قزوین رانندگان اعتصاب کرده را به اعدام تهدید کرد

​​​​​​​دادستان قزوین اقدام به تهدید رانندگان معترض کرده و گفته است: چنانچه اتهام محاربه‌ی آنها محرز شود حکم اعدام در انتظار آنها خواهد بود

دادستان قزوین اقدام به تهدید رانندگان معترض کرده و گفته است: چنانچه اتهام محاربه‌ی آنها محرز شود حکم اعدام در انتظار آنها خواهد بود.

 

در پی اعتصاب سراسری کامیونداران و گسترش آن به بسیاری از شهرهای ایران تعداد بسیاری از این رانندگان در شهرهای مختلف دستگیر شده و هر روز نیز بر تعداد دستگیر شدگان افزوده می‌شود.

 

علاوه بر تهدیدات دادستان قزوین‌، اژه‌ی سخنگوی قوه‌ی قضایی نیز در مصاحبه‌ای با صدا و سیما گفته بود‌: کلیه‌ی کسانی که در امر مایحتاج مردم یا رساندن مایحتاج مردم به آنها اخلال ایجاد کنند هیچ اغماضی در موردشان نمی‌شود.

 

تهدیدات مسئولین رژیم سبب نشده تا رانندگان عقب‌نشینی کنند و یا از خواسته های خود دست بکشند اما خطر رانندگان دستگیر شده و بخصوص فعالین این اعتصابات را تهدید می‌کند.

 

دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی رژیم در تلاشند تا با شناسایی فعالین حرکت و دستگیری آنها هم باعث شکستن اعتصاب شوند و هم با پرونده سازی و محکوم کردن آنها مانع از حرکتهای بعدی شده و ظرفیت اقدام در بخش حمل ونقل جاده‌ای را تضعیف نمایند و همچنین مانع از تشکیل تشکلهای مستق صنفی و سندیکایی رانندگان جاده‌ای شوند که تا به حال زحمت‌های بسیاری برای تشکیل یک تشکل مستقل توسط فعالین این حوزه انجام شده است.