ک.ج.ک یاد و خاطر دیار غریب را گرامی داشت

ک.ج.ک: در زمانی که حملات اشغالگرانه در جنوب کردستان افزایش یافته است، رفیق هلمت انقلابی بزرگ جنوب کردستان هدف حملات قرار گرفت.

  ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، دیار غریب عضو شورای رهبری ک.ج.ک، به همراه دو گریلا به نام‌های دوران و شاهین در روز ۵ ژوئیه / ۱۴ تیر هدف حملات هوایی دولت اشغالگر ترک قرار گرفته و به شهادت رسیده‌اند.

  متن بیانیه‌ی ک.ج.ک به شرح زیر است:

  " در حملە هوایی روز ۵ ژوئیه / ۱۴ تیر در قندیل، رفیق هلمت (دیار غریب) عضو شورای رهبری ک.ج.ک به همراه رفقایمان دوران و شاهین (عبدالقادر اصلان) به شهادت رسیدند. یاد شهدای‌ خویش را با احترام گرامی می‌داریم. برای یاد آن‌ها مبارزات گسترش خواهند یافت، کردستان آزاد و خاورمیانه‌ی دمکراتیک ایجاد خواهد شد. جاسوسانی که در این حملات نقش داشته‌اند دیر یا زود مجازات خواهند شد.

  شهادت رفیق هلمت به شکلی تصادفی نبوده است. دولت ترک به همراه جاسوس و غلامان خویش حمله‌ای برنامه‌ریزی شده انجام داده‌ است. در زمانیکه حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترک در جنوب کردستان افزایش یافته‌اند ، رفیق هلمت انقلابی بزرگ خلق جنوب کردستان هدف قرار داده شد. با این حمله خواهان ضربه وارد کردن بر جنبش آزادی و مبارزات خلق جنوب کردستان علیه اشغالگری بودند.

  دردهای خلق جنوب کردستان را به خوبی درک کرده بود

  رفیق هلمت به مدت ۲۵ سال در جنبش آزادی در هر عرصه‌ای به گونه‌ای مسئولیت پذیر عمل نمود. رفیق هلمت با کسب آموزش‌های رهبر آپو، به عنوان عضو کمیته‌ی مرکزی پ.ک.ک، عضو شورای رهبری ک.ج.ک، در تاسیس پ.چ.د.ک به همراه شهید ویان سوران حضور یافته و به عنوان ریاست کل و ریاست مشترک کل آن جای گرفت. با اندیشه‌ای ژرف و تاریخی در آموزش تمامی ما، تاریخ کردستان را درس داده و سبب شد تا رفقا، مبارزانمان و خلقمان با اندیشه‌ی تاریخی صحیحی خویش را نیرو بخشند.

  رفیقمان اهل جنوب کردستان بود، به همین دلیل مبارزات خلق جنوب کردستان، دردهای خلق را که خانواده‌ی وی نیز بسیار متحمل شده‌اند و زیانی را که در نتیجه‌ی نبود اتحادی ملی وارد می‌گردد را به خوبی درک کرده و فهمیده بود. به همین دلیل برای ایجاد اتحادی ملی بسیار تلاش نمود و علیه تفکری که خود را از اتحاد باز می‌دارد بسیار خشمگین بود. واقف بود که زیان بر مبارزات شمال کردستان بر تمامی کردستان زیان وارد کرده و به آن به عنوان خیانت می‌نگریست، به همین دلیل در برابر نظراتی بدین شکل بسیار خشمگین بود. در این مسئله بسیار حساس بوده و با سخنان رهبری اثبات می‌کرد که این بمانند تحقق آینده‌ای آزاد برای کردستان است.

  برای پایان دادن به سکوت جنوب کردستان فعالیت می‌کرد

  رفیق هلمت، سکوت و حمایت‌ قدرت‌های جنوب کردستان برای اشغالگری دولت ترکیه در خاکورک و جنوب کردستان را بمانند غفلتی تاریخی ارزیابی می‌نمود. واقف بود هنگامیکه مبارزات جنبش آزادیخواهی کردستان در خط مشی رهبر آپو ضعیف گردد و یا نباشد، تمامی دستاوردهای جنوب کردستان تحت تهدید قرار خواهد گرفت و با این درک برای پایان دادن به سکوت حاکم در جنوب کردستان فعالیت می‌نمود. در چهارچوب این فعالیت با پیشمرگان دیرین که به قندیل رفتند دیدار کرد. سعی نمود نارضایتی خلق جنوب کردستان، سازمان‌های مدنی و قدرت‌های سیاسی را نشان دهد. توطئه و حمله‌ی علیه رفیق هلمت در چنین زمانی انجام شد و این نشان می‌دهد که این حملات از راه جاسوسان سازمان استخباراتی ترکیه "میت" و غلامان آن‌ها انجام شده است.

  رفیق هلمت بمانند عضو شورای رهبری ک.ج.ک هدف قرار داده شد. بر سیستم ک.ج.ک نظارت می‌کردند که آیا بر اساس خط مشی رهبر آپو عمل می‌کند و یا خیر؛ برای تصحیح کاستی‌ها پیشنهاد نموده و تذکرات لازم را می‌دادند. رفیق هلمت از زمانیکه وظیفه‌ی خویش را آغاز کردند تا زمان شهادت خویش در چهارچوب وابستگی عمیق به رهبر آپو با جدیتی عظیم به فعالیت‌ها می‌پیوست. با نیروی فکری خویش، تلاش و زحمات خویش فعالیت‌های شورای رهبری ک.ج.ک را تقویت نمود. به همین دلیل این حمله در همان وقت حمله‌ای علیه خط مشی ایدئولوژیک و فلسفی رهبر آپو است.

  خلق جنوب کردستان یکی از ارزشمند‌ترین فرزندانشان را از دست دادند

  در ابتدا خلق جنوب کردستان و تمامی خلق کردستان یکی از ارزشمند‌ترین فرزندانشان را از دست دادند. خلق جنوب کردستان، قدرت‌های سیاسی، سازمان‌های مدنی، زنان و جوانان جنوب کردستان رفیق هلمت را از نزدیک می‌شناختند. با شخصیت متواضع، مصمم و انقلابی خویش تاثیر بزرگی را بر خلق جنوب کردستان گذاشت. شهادت وی نیز به همان اندازه سخت است. خلق جنوب کردستان از دست دادن چنین انقلابی بزرگی را مدتی دراز از یاد نخواهد کرد. بدون شک ایستار وی علیه غلامی و غفلت، عواطف وی برای اتحاد ملی در قیام‌های خلق جنوب کردستان وجود خواهند داشت.

  بزرگترین خواست رفیق هلمت این بود که مبارزات علیه اشغالگری در هر مکانی گسترش یابد. خواهان آن بود که اگر زمانی بخشی کردستان هدف حمله قرار گیرد بخش‌های دیگر بپاخیزند. خواهان آن بود که در برابر حملات اشغالگرانه‌ی حاکمیت آ.ک.پ – م.ه.پ در جنوب کردستان با روحیه‌ی قیام (راپرین) در برابر آن بایستند. به دلیل آنکه اگر در برابر اقدامات اشغالگری موضع گیری نشود در ابتدا مبارزات آزادی خواهی تمامی خلق جنوب کردستان  تحت تهدید قرار می‌گیرد. به همین دلیل بایستی خلقمان در جنوب کردستان و تمامی بخش‌های دیگر علیه حملات دولت ترک بپاخواسته، میهن دوستی کرد را که با بهایی گزاف ایجاد شده است را نشان دهند و در بالاترین سطح از سمبل روح قیام و اتحاد ملی، فرزند ارجمند خویش رفیق هلمت صیانت نمایند و پاسخ درخوری را به غافلان و استعمارگران نابودگر دهند."