باییک: شکست فاشیست‌های حاکم در ترکیه، یأس دشمنان کردها و دمکراسی خلق‌ها را در پی دارد

جمیل باییک ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالسیم جوامع کردستان در گفتگو با روزنامه ینی اُزگور پولتیکا تحولات کردستان، ترکیه و منطقه را مورد ارزیابی قرار داد

جمیل باییک ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالسیم جوامع کردستان در گفتگو با روزنامه ینی اُزگور پولتیکا تحولات کردستان، ترکیه و منطقه را مورد ارزیابی قرار داد

 

جمیل باییک در بخشی دیگر از سخنان خود به ایستار حق‌خواهی و مقاومت کردها پرداخته و افزود:"حکومت فاشیست آ.ک.پ و م.ه.پ در سه سال گذشته با تمام توان خود در داخل و خارج به کردها حمله‌ور شده است. سخنگوی این ائتلاف نژادپرست دائما مدعی است که از این پس کسی نام پ.ک.ک را بر زبان نخواهد آورد. اما جنبش آزادی کردها و خلق کُرد با مقاومت خود تمام برنامه‌های فاشیست‌های حاکم را نقش بر آب کردند. تنها دلیل به بن‌بست رسیدن رژیم حاکم بر ترکیه مقاومت جنبش آزادیخواهی کردستان است. آ.ک.پ در صورت دستیابی مجدد به اقتدار کردها را هدف قرار خواهد داد. ما هم در این صورت به مقاومتی تاریخی دست خواهیم زد."

 

جمیل باییک ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان در پایان اظهار کرده است:"خلق کُرد، نیروهای دمرکاتیک و مخالفان فاشیسم حاکم بر ترکیه خواهان حل مسئله کُرد با راهکار دمکراسی و آزادی هستند. این امر نه تنها خواسته ما بلکه خواسته خلق‌های دیگر ترکیه هم می‌باشد. رژیم‌هایی که به خواسته‌های مردم توجهی نشان ندهند لازم است که از کار برکنار شوند."

 

جمیل باییک در سخنان خود بر لزوم همبستگی مابین نیروهای دمکراتیک، علوی‌ها، کردها و دیگر خلق‌های ترکیه در برابر فاشیست‌های حاکم تأکید نمود و حمایت جریان‌های سوسیالیستی ترکیه از ه.د.پ را میراث مبارزه دمکراتیک در ترکیه عنوان کرد.

 

شکست فاشیست‌های حاکم به هراس در دل دشمنان کردها و خلق‌ها می‌انجامد

جمیل باییک ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک خاطرنشان کرد که دولت ترکیه با رژیم کنونی در تلاش برای تداوم خصومت و دشمنی با کردها و دیگر نیروهای دمکراسی‌خواه هستند و به همین دلیل شکست فاشیست‌های حاکم و نابودی آ.ک.پ/اردوغان به سرخوردگی دشمنان کردها و خلق‌های دیگر ترکیه می‌انجامد.

 

باییک اهمیت فروپاشی فاشیسم در ترکیه را خاطرنشان کرده و افزود:"کردها، نیروهای دمکراسی‌خواه و مخالفان نژادپرستی خواستار حل مسئله کردها از طرق دمکراتیک هستند. این تنها مطالبه ما نیست بلکه خلق‌‌های ترکیه هم خوهان چنین راه حلی هستند. رژیم که خواسته‌های خلق‌ها را نادیده گیرد نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد، مردم خواهان رهایی از رژیم ارتجاعی و دیکتاتوری موجود هستند. شهروندان خواهان زندگی آزاد هستند که در آن زنان، جوانان دارای اراده خویش باشند. مسئله کردها حل شود و بحران امنیتی چاره‌یابی گردد. باورمندان به آیین‌های گوناگون در ترکیه آزادانه زندگی کنند. بدون شک هر نیرویی که در مقابل خواسته‌های جامعه مانع ایجاد کند از سوی خود آن جامعه به زیر کشیده می‌شود."