صالح مسلم: دولت تُرک با اسلحه‌های اروپایی به قتل‌عام مردم می‌پردازد

نشست فوق‌العاده سازمانها، نهادها و شخصیت‌های کردستان در اروپا برای اشکارنمودن موضع ملی در قبال عفرین از بامداد امروز در شهر دن‌هاگ کشور هلند آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

نشست فوق‌العاده سازمانها، نهادها و شخصیت‌های کردستان در اروپا برای اشکارنمودن موضع ملی در قبال عفرین از بامداد امروز در شهر دن‌هاگ کشور هلند آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

 

صالح مسلم مسئول روابط خارجه جنبش جامعه دمکراتیک و رییس مشترک سابق حزب اتحاد دمکراتیک در سخنانی گفت:"دولت تُرک بڤا اسلحه‌های اروپایی به کشتارعمومی مردم عفرین می‌پردازد، این امر غیرقابل قبول است."

 

صالح مسلم در ادامه جنایت‌های رژیم تروریست ترکیه را خاطرنشان کرده و افزود:"دولت ترکیه پیشتر با استفاده از گروههای تبهکار به کوبانی، شنگال، کرکوک حمله کرد و اکنون به عفرین حمله‌ور شده است. رژیم ترکیه پس از شکست‌ فتنه‌هایش اکنون به عفرین روی آورده است. عفرین برای ما هیچ تفاوتی با دیگر مناطق کردستان ندارد. حمله به عفرین تداوم حمله به سور، جزیر، نصیبین و شنگال است. دولت ترکیه خواهان تداوم خونریزیی است که در سده بیستم علیه ارمنیها، سریانی‌ها وکردها آغاز کرده است. بهمین دلیل برای ما کردها مسئله دشمنی دولت ترکیه مسئله شرف و ناموس است. لازم است همگان به این مسئله واقف باشند."

 

صالح مسلم در ادامه خطاب به خلق‌های اروپایی گفت:"آنچه که در خاورمیانه روی می‌دهد و مقاومتی که علیه اشغالگری صورت میگیرد برای امنیت شماست."

وی افزود:"اروپا باید قوانین خود را به اجرا بگذارد، زیرا عفرینی‌ها با اسلحه‌های ساخت اروپا قتل‌عام می‌شوند. تانکهای لئوپارد آلمان در حمله به عفرین بکار برده می‌شوند. مبانی و قوانین ناتو و سازمان ملل اعمال شوند. ما می‌خواهیم که ناتو و سازمان ملل به قوانین خود عمل کنند. کشتار ما با اسلحه‌های اروپایی‌ها عملی غیرانسانی است و ما این وضعیت را نمی‌پذیریم."

 

صالح مسلم خاطرنشان کرد:"هیچ احدی حق ندارد به عفرینی‌ها بگوید در شهر بمانید یا از آن خارج شوید، عفرین متعلق به ساکنان آن است. همگان بدانند که فرزندان عفرین از خاک خود دفاع می‌کنند. چرا باید از خانه و کاشانه خود خارج شوند؟!"

 

صالح مسلم اظهار نمود:"روز روز اتحاد ما کردهاست. اتحاد ما دفاع از شرف و ناموسمان [میهنمان] است. همه باید متحد شویم. اهمیت این نشست به اتحاد و همبستگی ما در مقابل اشغالگران وابسته است."

 

شایان ذکر است که نشست مذکور از سوی کنگره ملی کدستان و کمیته همبستگی با عفرین برگزار می‌شود.