آکادمی شهید عاکف دوره آموزشی تازه‌ای را آغاز کرد

طی مراسمی نظامی در مناطق حفاظت شده‌ی مدیا، دوره‌ی جدید آموزشی آکادمی شهید عاکف از دیروز با مشارکت ریاست مشترک‌های کودار و پژاک و گروهی از گریلاهای روژهلات کردستان برگزار شد

طی مراسمی نظامی در مناطق حفاظت شده‌ی مدیا، دوره‌ی جدید آموزشی آکادمی شهید عاکف از دیروز با مشارکت ریاست مشترک‌های کودار و پژاک و گروهی از گریلاهای روژهلات کردستان برگزار شد

 

هفتمین دوره‌ی آموزشی آکادمی شهید عاکف با نام دوره‌ی شهید روناهی آغاز به‌ کار کرد.

 

در ابتدای مراسم تمامی گریلاهای حاضر در دوره، طی دقیقه‌ای سکوت یاد و خاطره شهیدان راه آزادی را گرامی داشته و سپس زیلان وژین، رییس مشترک پژاک در رابطه با مناسبت آن روز به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:"برگزاری هفتمین دوره‌ی آموزشی آکادمی شهید عاکف مصادف با روز به شهادت رسیدن شهید عاکف و شهید سیروان است. شهیدان ما طی زندگی و مبارزات خود با نهایت مقاومت مبارزه کرده و نام و یاد خود را برای همیشه جاودان کرده‌اند. هفتمین دوره‌ی آموزشی آکادمی شهید عاکف را به نام رفیق روناهی برگزار می‌کنیم. رفیق روناهی در مبارزات آزادیخواهانه‌ی خلق کُرد علی‌الاخصوص در روژهلات کردستان زنی مبارز با انگیزه‌ای قوی وارد عرصه‌ی مبارزه شد  و در مقابله با سیاست‌های اعدام و شکنجه‌ی رژیم جمهوری اسلامی با اراده‌ای نیرومند مبارز کرد و به کاروان شهیدان پیوست."

 

زیلان وژین در رابطه با شخصیت این دو شهید عنوان نمود:"رفیق عاکف و رفیق سیروان با روحیه‌ای فداکارانه وارد عرصه‌ی مبارزه شدند. رفیق عاکف در مجلس پژاک و پ.ک.ک جای گرفته و با روحیه‌ی مبارز آپویی تمامی مسئولیت‌های خود را بجا آورد. رفقایی همچون خوشمیر ، هِمن ، زیلان ، تَوار و هزاران رفیق دیگر در مبارزات روژهلات کردستان با فلسفه‌ی رهبر آپو شخصیت مبارز خود را آفریدند و با این روحیه به مقابله با دشمنان خلق کُرد و دولت اشغالگر ایران پرداختند."

 

بایستی با روحیه‌ی مبارزه‌ی شهید عاکف در دوره‌ی آموزشی شرکت کنید

 

زیلان وژین در پایان سخنانش ضمن اشاره به اهمیت آموزش گفت:"در ابتدای دوره‌ی آموزشی خودسازی در شخصیت و روحیه برای انجام دادن مسئولیت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به دلیل اینکه با برگزاری هر دوره‌ی آموزشی شهید عاکف و پایان موفقیت‌آمیز آن نیرویی عظیم در مبارزات خلق روژهلات کردستان ایجاد می‌گردد. همان نقشی که "حقی قرار" و "کمال پیر" با مبارزه ایدئولوژیک در پیشاهنگی خط مبارزاتی بر عهد‌ه ‌داشتند، رفیق عاکف نیز در میان خلق روژهلات کردستان بر عهده‌ داشته و به پیشاهنگ مبارزه مبدل شد. [ایجاد مراکز آکادمیک برای آموزش و تحلیل انقلاب در عرصه روژهلات کردستان] آرزوی تمامی شهیدان آزادی بود ما نیز ضمن گرامیداشت یاد آنان، پیمان می‌بندیم که با آزادی رهبر آپو ، آزادی تمامی خلق‌ها را به واقعیت مبدل کنیم."

 

در پایان مراسم اعضای گروه آموزشی سوگند یاد کردند با تفکرات رهبر آپو که آزادی زنان و ملت دموکراتیک را اساس قرار می‌دهد، در دوره‌ی آموزشی حضور یافته و برای دستیابی به موفقیت در تمامی عرصه‌ها به مبارزات خود ادامه دهند.

 

شایان ذکر است که خدر خرینگه با کد سازمانی "عاکیف مامو زاگرس" و سیروان ناری، از موسسان حزب حیات آزاد کردستان ـ پژاک، در زمان توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق کُرد عبدالله اوجلان به صفوف جنبش آپویی ملحق شدند و در سال ۲۰۰۶ طی حادثه سیل در کوهستان‌های کردستان به شهادت رسیدند. در سال۲۰۱۰ برای بزرگداشت شهید عاکف تصمیم به افتتاح آکادمی‌ای به نام ایشان گرفته شد و در همان سال نیز آکادمی شهید عاکف برای آموزش کادر پیشاهنگ افتتاح گردید.