نامه‌ى جميل بايیک به هريم محمود: اردوغان مجبور خواهد شد که جوابگوی خواستهای شما و دیگر اعتصاب کنندگان باشد

جميل بايیک ریاست مشترک کنگره جوامع کردستان ک.ج.ک در نامه‌ا‌ى به هريم محمود که در اعتراض به انزوای تحمیلی ۵٢ روز است دست به اعتصاب غذای نامحدود  و بازگشت زده است، ضمن پشتيبانى از اين مقاومت، پیامی را براى خلق کرد در جنوب کردستان ارسال کرده است.

۵٣ روز از اعتصاب هريم محمود در محکومیت انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان مى‌گذرد، در این راستا جمیل باییک نامه‌ای به هریم محمود ارسال کرده است.

 

متن پيام جميل بايیک بدین شرح است:

"مهندس هريم محمود

خودم و به نمايندگى از رفيق بسى خوزات به شما درود مى‌فرستيم. اميدوارم وضعيت جسمانى خوبى داشته باشيد. عيد نوروز را به شما شادباش می‌‌‌گویم. به نمایندگی شما، درودهاى گرممان را براى خلق مبارز جنوب کردستان، بویژه مردم مقاوم گرميان اعلام می‌‌‌دارم. از شما برای پیوستن به اعتصاب غذاى نامحدود و بدون بازگشت قدردانی نموده و برایتان آرزوى سربلندى و پيروزى دارم.

 

رفيق ارجمند

همانگونه که شما این حقیقت را درک کرده‌اید امروز خاورميانه و کردستان در حال طی کردن برهه‌ای حساس و سرنوشت‌ساز است، از یک سوی امکان حل مسائل از سوی خلقمان و دست‌‌‌یابی به امید و اهداف خلق وجود داشته و از سوی دیگر طیب اردوغان، دولت باغچلی و حکومت فاشيست ترک بر پاکسازى و انکار مسأله‌ى خلقمان بيش از پیش اصرار کرده و در تلاش است تا با همکاری اشغالگران کردستان و نیروهای ابرقدرت همه‌ی دستاوردهای خلقمان را نابود سازند.

 

[رژیم ترکیه] برای ممانعت از فرصت‌های این مرحله‌ی تاریخی، رهبرمان عبدالله اوجالان را در انزوایی شديد قرار داده و از طرق گوناگون جنبش و خلقمان را مورد حمله قرار داده و نیز از دست‌‌‌یابی به هر نوع موقعیت سیاسی خلقمان در عراق، ايران و سوريه ممانعت می‌‌‌نماید. نمونه‌ى بارز آن مخالفت علیه همه‌پرسى در جنوب کردستان، اشغال عفرين و مخالفت مداوم علیه دستاوردهای خلقمان در روژاوای کردستان مى‌باشد، ترکيه در ظاهر خود را تنها مخالف پ.ک.ک نشان داده و [مدعی است] با کردها مشکلی ندارد.

 

ما بر این باوریم که هر کرد دلسوز و دانایی با آگاهی به اینکه اردوغان و حکومتش با تمامی کردها دشمنی ورزیده نیات شوم آنان از ادعای عدم مشکل با کردها را درک کرده‌اند که همانا ایجاد اختلاف و تضعیف خلقمان برای دستیابی آسان به اهدافشان است. بنابراین افراد میهن دوست و آگاه فريب اردوغان را نخواهند خورد. کارزاری که با پیشاهنگی رفقاى ما ليلا گوون و ناصر ياغز برای شکستن انزوای تحمیلی بر رهبرمان عبدالله اوجالان آغاز شده است واجد اهمیت فراوان می‌‌‌باشد.

 

 گسترش اين مقاومت در زندان‌هاى ترکيه، هرچهار بخش کردستان و خارج از کردستان، حاکی از این اشاره‌‌‌ی صریح است که انزوای رهبر آپو را انزوای خود قلمداد کرده  و دریافته‌‌‌اند تا زمانی که انزوای رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان پایان نیابد، خلق نیز به هیچ یک از حقوق خود دست نیافته و همچنان در انزوا باقی می‌‌‌مانند. بدون شک شما هم اين حقيقت را در شخصیت خود برجسته نموده و اين صحیح ترین ادعاست.

 

اگر دولتى بخواهد براى خلقی احترام قائل گردد، در ابتدا اسطوره‌های آن خلق را محترم خواهد شمرد. اگر دولت يا قدرتى براى رهبر خلقى ارزش قايل نباشد هیچگاه ارزشهای خلق را هم مد نظر قرار نخواهد داد. شکى در اين نيست که وضعيت کردها در هر چهار بخش بهم وابسته بوده و تا زمانى که مسأله‌ى انکار کردها که دولت ترکیه آن را پیشاهنگی می‌نماید به پایان نرسد، مساله‌‌‌ی کردها نه در جنوب کردستان و نه در هيچ جاى ديگرى حل نخواهد گشت.

 

مقاومت شما در جنوب کردستان پر معنا، ادعايى انقلابی و ملى است. این موضع شما در جنوب کردستان واکنش به افرادیست که بر اين باورند حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و حملات دولت ترک ارتباطى به جنوب کردستان و وضعيت خلق کرد در جنوب کردستان ندارد. همزمان مقاومت شما و ديگر افراد در اين اقدام همانند ادعاى مردم شيلادزه شیوه‌ای نو از مبارزه بوده و اين امر روحی جدید را در کالبد مبارزات خلق جنوب کردستان بخشیده و مرحله‌اى نو در گسترش دمکراسی محسوب گشته و به بنیادی براى حل مسئله‌ی کرد و بحران جنوب کردستان مبدل می‌گردد.

 

ما بر اين باوريم که مقاومت شما به هدف خود دست یافته است و در نهایت اردوغان مجبور خواهد شد که جوابگوی خواستهای شما و دیگر اعتصاب کنندگان باشد، ما هم تمام تلاش خود را در جهت حمايت از خواست‌های مشروع شما بکار گرفته و اجازە‌ی هدر رفتن زحمات و فداکاری‌‌‌های شما و خون شهدا، از جمله  زولکوف گزن، آيتن بجت، اوغور شاکر، ز‌هرا ساغلم، مديا چنار را نخواهیم داد. سوگند یاد می‌‌‌کنیم که کارزار درهم شکستن حصر، نابودی فاشیسم و آزادی کردستان را به پیروزی رسانده و بر همین مبنا تمامی تلاش‌‌‌های خود را در راستای دستیابی به خواسته‌‌‌های خلقمان در جنوب  کردستان و هر چهار بخش کردستان به کار گرفته تا حیاتی آزاد را برای جامعه به ارمغان ‌آوريم؛ برایتان آرزوی پیروزی داریم.

با سلام و سپاس انقلابى

جميل باییک رئیس مشترک شورای اجرایی کنگره جوامع کردستان"