اردوغان یک جنایت‌کار جنگی است، باید به دادگاه کشیده شود

​​​​​​​نویسنده و روزنامه‌نگار مصری عبدالفتاح سعید گفت: باید کمیته‌ای از حقوقدانان بین‌المللی تشکیل شود و در رابطه با رژیم ترکیه که اردوغان مسئولیت آنرا به عهده دارد تحقیق کنند. وی گفت: اردوغان متهم به جنایت جنگی‌ست و باید مجازات شود

عبدالفتاح سعید  نویسنده و روزنامه‌نگار مصری در مصاحبه‌ای با خبرگزاری هاوار گفت: رخدادهای عفرین، نقض مداوم حقوق خلق کرد  توسط دولت ترکیه است که نشان دهنده‌ی ذهنیت اردوغان در نقض حق کردهاست.

 

سعید عبدالفتاح اشغال عفرین را مانند نقشه‌ای جنایتکارانه بر علیه بشریت دانست و اینگونه ادامه داد: عفرین در نتیجه‌ی یک توطئه‌ی بین‌الدولی اشغال شد و خلق کرد تاوان آن را داد. هدف از اشغال عفرین، قتل‌عام و نابودی خلق کرد در عفرین بود زیرا عفرین همانند سنبل خلق کرد است.

 

این روزنامه‌نگار مصری از سکوت جوامع منطقه و سازمان‌های بین‌المللی در مقابل اشغال عفرین انتقاد کرد و گفت: آنچه در عفرین رخ داده است جنایتی انسانی است که خلق کرد را هدف قرار داده است. سکوت بین‌المللی و منطقه‌ای نیز حمایت از این حملات و جنایات می‌باشد.

 

عبدالفتاح به مقاومت خلق عفرین و نیروهای نظامی که تاکنون در چهارچوب عملیات دوم ادامه دارد، درود فرستاد و گفت: من بر این باورم که این مقاومت پیروز خواهد شد و عفرین آزاد خواهد گشت.

 

وی در مورد کارگروه بین‌المللی " نابودی و پاکسازی ملی و تغییر دموگرافی عفرین "که در دوم دسامبر در منطقه ی عاموده برگزار شد و مدت ۳ روز به طول انجامید، گفت: این کارگروه اندکی دیر برگزار شد اما قدمی بسیار مهم بود. باید تلاش و مبارزه را ادامه دهند، همچنین باید اعمال دولت ترکیه توسط نهادها و کشورهای بین‌المللی و جهانی و آنهایی که ادعای دفاع از حقوق بشر می‌کنند، متوقف شود.

 

فرماندهان و مسئولین دولت ترکیه باید در دادگاههای بین‌المللی محاکمه شوند

عبدالفتاح سیعید در مورد نقض حقوق کردها در عفرین توسط دولت ترکیه، خاطرنشان نمود که در عفرین جنایت بر علیه بشریت رخ داده است و جنایتکاران نباید بدون مجازات بمانند. باید رژیم ترکیه در سطح بین‌المللی محکوم شود و مجازات عادلانه برای آنها در نظر گرفته شود.

 

عبدالفتاح همچنین تاکید کرد که شرکت شخصیتهای بین‌المللی و جهانی در کارگروه، نشان دهنده‌ی ارتباط بین‌المللی با نقض حقوق بشر توسط ترکیه در عفرین می‌باشد.

 

عبد‌الفتاح سعید روزنامه‌نگار و نویسنده مصری در پایان تشکیل یک کمیته‌ی حقوقی بین‌المللی برای مجازات رژیم ترکیه به رهبری اردوغان را ضروری دانست و گفت: اردوغان مرتکب جنایت جنگی شده است و باید دادگاهی شود، زیرا او خواست خلق کرد را در عفرین قتل عام کند. باید یک جنبش رسانه‌ای وجود داشته باشد تا همه‌ی جنایات اردوغان و ارتش ترکیه در عفرین را آشکار کنند.