اعتصاب عمومی بازار بانه در سیزدهمین روز همچنان ادامه دارد

در اعتراض به بسته‌شدن مرزها و افزایش تعرفه‌های گمرکی اعتصاب بازاریان روژهلات کردستان، کسبه و مغازه‌داران ادامه دارد. اعتصاب در بانه وارد سیزدهمین روز شده است

در اعتراض به بسته‌شدن مرزها و افزایش تعرفه‌های گمرکی اعتصاب بازاریان روژهلات کردستان، کسبه و مغازه‌داران ادامه دارد. اعتصاب در بانه وارد سیزدهمین روز شده است

 

دیروز (پنجشنبه ٢۶ آوریل/ ۶ اردیبهشت) مردم بانه با در دست گرفتن پلاکاردهایی در رابطه با خواسته‌های خود، پهن کردن سفره خالی در خیابان‌ها و برپا کردن چادر برای دوازدهمین روز اعتراض خود را به سیاست‌های فقیر سازی رژیم ایران علیه کردها اعلام کردند.

 

اعتصاب بازار و اصناف بانه در حالی است که بهمن مرادنیا استاندار سنه روز دوشنبه از تلاش مسئولان برای حل اساسی و همیشگی در ساماندهی مبادلات مرزی خبر داده و سه روز به معترضین وعده داده بود. با گذشت سه روز هنوز خبری از وعده‌های استاندار نیست.

 

این اعتصابات که در نوع خود در روژهلات و ایران بی‌نظیر است سبب ایجاد وحدت مثال‌زدنی در میان خلق روژهلات شده است و سبب ایجاد وحشت در رژیم و مزدوران آنها شده است. بازاریان بانه اعلام کرده‌اند تا رسیدن به خواسته‌هایشان به تحصن خود ادامه خواهند داد.

 

اعتصابات گسترده سبب شده تا نمایندگان سردشت و پیرانشار، پاوه، هورامان، سقز و بانه در مجلس ایران به دولت تذکر دهند.

 

بستن مرزها و معابر کولبری سبب بیکاری ٨۰ هزار کولبر و ۶ میلیون بازاری در روژهلات شده است اما تا به حال مسئولین رژیم هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده اند.

 

اتحاد خلق روژهلات بی‌سابقه بوده و برای همه‌ی مردم ایران به نمونه‌ای روشن بدل شده است.

 

اعتراضهای عمومی توسط خود مردم و شهروندان به راه افتاده و مدیریت شده و همین امر نشان از تکامل اندیشه و قدرت خودمدیریتی خلق کُرد در روژهلات است که سبب وحشت رژیم شده است.

 

رژیم ایران همانند گذشته در تلاش برای پایان دادن به اعتراضات دمکراتیک مردمی است و از عمل به خواسته‌هایشان خودداری می‌کند تا مبادا خللی در دیکتاتوری آنها وارد آید. خلق کُرد همچنان مصمم به رسیدن به خواسته‌های خویش است.