اعتصاب غذای ده‌ها تن از زندانیان سیاسی زندان اورمیه در هشتمین روز ادامه دارد

​​​​​​​اعتصاب زندان سیاسی عقیدتی زندان مرکزی اورمیه که از ٢۴ مهر ماه در اعتراض به ضرب و شتم زندانیان سیاسی و عدم موافقت با مرخصی آنان شروع شده بود در هشتمین روز پیاپی کماکان ادامه دارد

بە گزارش شبکە حقوق بشر کردستان، در حالی کە اعتصاب غدای دەها زندانی در زندان اورمیە وارد هشتمین روز خود شد. روز گذشتە احمد تمویی، کمال حسن رمضان و تورج اسماعیلی سە زندانی سیاسی کە در این اعتصاب مشارکت دارند بە جای انتقال بە بە بیمارستان بە مدت چار ساعت بە سلولهای انفرادی منتقل شدند.

 

این سە زندانی هفتە گذشتە از سوی ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفتە و برای بررسی صدمات واردە بە به پزشک قانونی و سپس بە بیمارستان خمینی اعزام‌شده بودند

 

همچنین دو زندانی دیگر بە نامهای کامران درویشی و حمید رحیمی کە روز ٢٣ مهر بە دنبال ضرب و شتم ماموران بە سلول های انفرادی منتقل شدە بودند، روز گذشتە در حالی کە کماکان در اعتصاب غذا بسر میبردند بە بند عمومی بازگرداندە شدند.

 

شبکە حقوق بشر کردستان بە نقل از منابع خود از تهدید و فشار و دسیسەهای  مسئولان زندان برای پایان دادن بە اعتصاب غذای زندانیان خبر داد و می‌گوید. مقامات زندان، سه تن از زندانیان به نام‌های جواد یوسفی، محسن چم و آزاد محمدی را بە دادستانی احضار کردە و و بە آنها اعلام کردەاند کە با درخواست مرخصی آنها موافقت خواهد شد. ما این زندانیان با این درخواست مخالفت کردەاند.

 

گفتنی است ٧١ تن از زندانیان سیاسی و عقیدتی محبوس در زندان اورمیە از روز ٢۴ مهرماه/ ١۶ اکتبر در اعتراض بە ضرب و شتم زندانیان سیاسی و فشار علیە زندانیان از سوی مسئولان این زندان دست بە اعتصاب غذا زدند.

 

لازم بە یاد آوریست کە در تاریخ ٢٩ مهر ماە نیز حدود ٨٠ تن از خانوادە زندانیان اعتصاب کنندە درحمایت از عزیزان محبوس خود در مقابل زندان مرکزی اورمیە تجمع کردند.